"Çünkü her şeye sebep olan benim ve herkese yalnızca acı veriyorum. Tüm bu mutsuzlukları kendi başıma da, çevremdekilerin başına da yalnızca ben getirdim."
Ah Theo; Theo, yavrum, bunu bir başarabilsem! Her elimi attığım işin bozulmasından dolayı yaşadığım korkunç bunalımı yenebilsem, kendi kendime yinelediğim, çevreden işittiğim ayıplamaları üstümden atabilsem, gerçek bir gelişmeye ulaştırabilecek fırsatı, gücü bulabilsem ve bulduğum yolda azimle ilerleyebilsem, babam da ben de Tanrı'ya büyük bir şevkle şükredeceğiz.
Doğanın güzelliklerini hissetmek, hatta çok derinden hissetmek bile dinsel duygu ile aynı şey değil ama bu ikisinin birbirlerine çok yakın olduklarına inanıyorum.