Şükürler olsun bir cuma daha gördük Cumanız Mübarek Olsun İnşAllah dualarda buluşmak ümidiyle
1000Kitap
Charlie Chaplin izleyelim!
Selamlar millet! Birlikte bir şeyler yapmayalı uzun zaman oldu, ne dersiniz? Bu yüzden durduk yere prangalar eskitmeyelim diye bu hasrete bir son verip sizi birlikte Charlie Chaplin izlemeye davet ediyorum! Geçen günlerde okuduğum bir edebiyat dergisinde Charlie Chaplin ve onun, dönemine göre oldukça cesur olan Modern Times(1936) ile the Great Dictator(1940) filmlerine yer verilmişti ve ilgimi çekti. O zaman dedim ki neden bunu birlikte izlemeyelim, daha sonra ise malum sınav yaklaştığından biraz ertelemeye karar verdim ve bence artık zamanı geldi 😌 Daha önce çekilmesi sebebiyle ilk olarak Modern Times filmini izleyelim diye düşünüm. Şuraya merakınızı celbetmek amacıyla film hakkında birtakım bilgiler bırakacağım. Diğer filmi ise başka bir iletide ele alacağım. Ve aklımda Chaplin'in biyografisine de bir göz atmak var, o da bir başka iletiye inşallah. Şimdi biraz fikir sahibi olalım. Buyurunuz 🫴🏼 •Film, "kültürel, tarihi veya estetik açıdan önemli" olduğu gerekçesiyle dünyanın en büyük kütüphanesi olan Kongre Kütüphanesi tarafından Ulusal Film Arşivi'nde korunmak üzere seçilen ilk 25 filmden biri olma şerefine nail olmuş. •Filmdeki cesurluğun asıl sebebi ise işlediği konu çünkü 1919 Ekonomik Buhran sonrası insanın "makineleşmesi" ve ilginç(?) bir şekilde de aynı zamanda "koyunlaşması" eleştiriliyor. •Filmde kullanılan hüzünlü tema müziği bizzat Charlie Chaplin tarafından bestelenmiş. Daha sonra ise söz eklenerek "Smile" adını almış ve Joker filminde kullanılmış. Michael Jackson'la özdeşleşen "moonwalk"un tabiri caizse bebeklik adımları da bu filmde atılmış. •1920'lerin sonunda başlayan "sesli sinema" furyası üstünden baskı yapan stüdyolara olabildiğince direnen Chaplin, bu filmde ilk kez sesini kullanmış. Ancak yapılan baskıyı protesto etmek amacıyla
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kutluyormuyuzz tabikiiii hem sinifi geçtim hem teşekkür vee onur belgesi aldım ( bütün yıl buna uğraştım) iki sorumlulklaaa gectimmm ahhaha Şükür yarabim inşallah bütün herkes geçmiştir sınıfı en güzel şekilde aminnn
Duygu ve Düşünce
teyzesinin bi denesinin ballı lokmasının gül suyusuna sulu boya aldım. kafeye götürcem dondurma yiyerek resim yapcaz inşallah
"Ahlâkın güzeli, rızkın helali, dünyanın saadeti, ahiretin cenneti, peygamber efendimizin șefaati hepimize nasip olsun İnşAllah." "CUMA'MIZ MÜBAREK OLSUN."
Alıntı
Rabbimin bizleri bağışladığı bir Cuma günü olsun inşAllah 1k Hayırlı Cumalar
Din