İnsanların arasındaki ilişkide en belirgin olan duygu, öfkeyi kışkırtan duyguydu. Bu duygu, bedenlerin iyileştirilemez, kökleşmiş bir yorgunluk duygusu gibiydi. İnsanlar, içlerinde babalarından kalıtım yoluyla onlara geçmiş bu duyguyla geliyorlardı dünyaya ve bu duygu onları amaçsız acımasızlığıyla iğrenç olaylara yönlendirerek mezara kadar kara bir gölge gibi kalıyordu içlerinde.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yine Stefan Zweig eseri, yine başka dünyalar, başka yaşamlar, başka inançlar.. Zweig çoğu kitabında inancını belli edip, kendi topluluğunun geçmişte yaşadığı sıkıntılara değinse de, bu kitabında diğerlerinden farklı olarak tamamen kendi topluluğunu, kendi dinini tanıtmakta. Yahudilik hakkında, onların düşünceleri, gelenekleri vs pek bilgi sahibi olmasak bile kitapta bahsedilen olayları, olaylardaki şahısların inançlarını anlamakta zorluk çekmiyoruz. Ve bence bunun sebebi Zweig’in kaleminin oldukça usta olması. Olay örgüsü güzel, dili yalın ve akıcı, kişiler detaylıca tanıtılmış, betimlemeler sıkmıyor, güzeldi.