İpekcekitap

İpekcekitap
@ipekcan33
Çocuk gelişimi
Bankacılık
Yüksek lisans
Mersin
mersin, 5 Haziran
126 okur puanı
Ağustos 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Yok olmak diye bir şey yoktur doğada. Sadece dönüşür her şey. Yeşiller sarıya, Kırmızılar Siyah'a..
Sayfa 132·Kitabı okudu
Reklam
Kasim
Ne çok beklentiye girdik Kasım'a dair.. Ilgimizden bunaltıp bu gidişle Kasim'i da kaciracagiz! Tipki mazide kalan Ekim gibi.. O güzelim hüznüyle nazlı Eylül gibi.. Sonra ne mi olacak? Merhametsiz ve soğumuş yüreğiyle zemheri kapımıza dayanacak. Sevilmemis çocuklar gibi asık suratıyla Aralik yasanacak...
Ya çalın kapıyı,ve hayata karısın gitsin..Ya da durmayın o kapinin önünde.Gidin ve gömün mezarlarına içinizdeki korkudan ölüp ölüp dirilenleri..Unutmayın,bekleyenlerin değil,kapıyı çalma cesareti olanların hakkıdır hayat..
Sayfa 25·Kitabı okudu
Hazirandan doğanlara gelsin
Bir gülüşün haziran getirir. Tüm mevsimlerime. Yeniden,yeniden aşık olurum sana Orasi kesin Ben Haziranda doğmuşum
10/10
·500 syf.··
2023 54. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2023 23:30
Sema Soykan Bir Köy Enstitüsü Romani // Sema Soykan @Semasoykan'dan okuduğum ilk kitap Keske.Etkisinden uzun süre çıkamayacağım,ne kadar çok şey bilmediğimi farkettiğim,ne yazsam eksik kalacak diye düşündüğüm ve KESKE daha önce okusaydım dediğim bir kitap oldu Yaşanmış olaylardan esinlenerek öyle bir araştırma yapilmis ve emek harcamış ki,yaklaşık 10 sayfalık kaynakça var kitabın sonunda.Yazarın diline,verdiği emeğine,kurgusuna,Cumhuriyet ve Atatürk aşkına ve yakın tarihimizi bu kadar güzel anlatmasına hayran kaldım ve kitabi okuduğum dönemde bu hayranlığımı kat kat arttırdı Sema Soykan kitapları ile tanışmayanlar ve köy enstitülerinin kuruluşu,amacı,işlevi,önemi sadece öğretmen yetiştirme amaci değil de kültür,sanat,tarım,teknik derslere de nasıl yer verildiği ile ilgili benim gibi cok detaylı bilgiye sahip olmayanlar,Cumhuriyetimizin ilk yıllarindan bugüne ülkemiz üzerinde oynanan siyasi oyunlar,ekonomi ve eğitimimizin isteyerek kötülestirilmesi,insanlarin eğitimden uzaklaştırılması,her konuda dışa bağımlı hale getirilmesi gibi konulari tüm gerçekliği ile harika bir kurgu içerisinde okumak isteyenler için dolu dolu bilgi içeren şahane bir kitap Bu kadar kötülüğün icinde köy enstitüsünde okumus ve birbilerine asik olmuş Fikret ve Sabia varki..Onların ülkelerine duydukları bağlılık,Eğitim ve aydınlanma icin verdikleri cabalar,gösterdikleri fedakarliklar bana yine de umut var dedirtti,birde keske kavuşabilselerdi.. Sadece kişilerin değil,toplumların da keskeleri ne kadar çoksa,hataları,mutsuzluklari ve pişmanlıkları o kadar derin ve de yakıcı olduğunun hatirlanmasi umuduyla.. Teşekkürler @semasoykan, Alfa Kitap,Buse Gözen ,Ayşen Sıla //Olgunluk...İçinde nice pişmanlıklar,hatalar barındırıyor. Pişmanlık..Üzüntü bastırdıkca bahanelerden,'ama'lardan
KeşkeSema Soykan · Alfa Yayınları · 20212,021 okunma
Reklam