Kübra Hoca

Kübra Hoca
@ipekubra
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Kitapları çok seven bir öğretmen güncesi Ne kedisiz, Ne kitapsız…
“Bütün mutlu aileler birbirine benzer,her mutsuz ailenin mutsuzluğu kendine göredir.” Sanırım kitabın hafızalarda bırakacağı en mükemmel satırları bunlardır. Bazen bırakmayı düşündüğüm,bazen beni yormasına rağmen iyi ki okudum dediğim kitaplardan oldu. Ha bu kitap çok methedilen bir kitap olmasına rağmen biraz fazla şişirildiğinin kanaatindeyim. Gelelim kitabımızın içeriğine her ne kadar aşktan bahsedilen bir kitap içeriği olsada asıl konusu toplumun kuralları ve din kurallarına göre sürdürülmesi için dayatılan evlilikler,sevgi ve aşka duyulan özlem karşısında alınan yanlış karar ve tercihler…. Kitapta dönemin politik ve ekonomisinin üzerinde çok durulmuş buda insanı biraz sıkıyor. Kendi halinde mutlu olmaya çalışan Anna’nın zamanla aşkın ve tutkunun peşinden giderek kendi hayatını nasıl yavaş yavaş öldürdüğünü ve paranoyalarını okurken Varonsky üzülüyorsunuz ve nasıl dayanıyor diyorsunuz. Hele Levin karakteri sizi o kadar yoruyor ki düşünceleri ile yeter artık dedirtiyor :) Lev Tolstoy kitabın sonunda Levin karakterinin inanç arayışını ve bulmasını okuyucuya hissettiriyor. Şimdiden okumak isteyenler ve okuyanlara keyifli okumalar diliyorum 🍀
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Kübra Hoca

, bir kitap okudu
Puan vermedi·1062 syf.·
42 günde okudu
·
2023 17. kitabı
Lev Tolstoy
8.5/10 · 55,7bin okunma
Ah Musa! Küçücük bir çocuğun hayatı bu kadar mı zorluklar,olumsuzluklar üstüne kurulu olur. Her sayfasında yeter bu çocuğun çektiği diye isyan ettiriyor. Elinizi uzatıp öksüz,kimsesiz çocuğu oradan almak bağrınıza basmak istiyorsunuz. Yazarın mükemmel bir kalemi var bir sonraki sayfayı heyecanla okutturuyor size. Mutlaka bütün kitaplarını okuyun. “Savaş ve Açlar” “Öksüz Musa” “Musa’nın Gecekondusu” birbirinin devamı olan kitaplar. Ve her yorumumda bunu belirtmek istiyorum; bu güzel kitaplarda adı geçen yazarımızın kendisi. Keşke kendini tanıma fırsatım olsaydı. Yaşar Kemal’den sonra benim gözümde ender yazarlardan birisidir. Keyifli okumalar🍀
Puan vermedi·%62 (332/534 syf.)·
Selam herkese maalesef diye söze başlıyorum kitabımı yarım bıraktım,bana hitap edemedi bir türlü yada zamanlamam yanlıştı bilemiyorum. Ama bir türlü okuyamadım devamını getiremedim. 1 aydır resmen kitap elimde süründü bende onunla beraber süründüm çok uğraştım bu ilişkiyi yürütmek için ama yapamadım neyse şimdilik rafa kaldırıyorum başka bir zaman tekrar şansımı deneyeceğim birbirimize bir şans daha vereceğiz. Okumak isteyenler,okuyanlar,benim gibi yarım bırakanlar yorumlarda buluşalım,Sevgilerimle…
Gecenin Sonuna YolculukLouis Ferdinand Celine · Yapı Kredi Yayınları · 20265,1bin okunma