Ve ‘Cinskırım’. Cinsiyetlerinden dolayı, sadece kadın olduğu için bir çok kadının ve kız çocuğunun öldürülmesidir cinskırım. Son yıllarda ülkemizde sistematik olarak olarak gerçekleşen ‘kadın cinayetleri’ artık bir kadın kırımıdır ve kadın katillerini kollayanlar tarihimizde bir kara leke olarak gelecek kuşaklarca lanetlenecektir.
80 yıl yaşayınca, aslında her ayrılıkta bir beraberlik, her ihanette bir güven ve her kötülükte bir iyilik yaşanmış sonradan fark edip öğreniyorsun. Sonra bakıyorsun ve bütün kötülüklere rağmen arada bir yerlerde insanlığa hayırlı, güzel çocuklar doğduğunu görüyorsun. O çocuklara el veriyorsan, gitmeden birkaç ağaç dikiyorsan, bu geride kalanlara meyve ve gölge versin, kuşlara, solucan ve mantarlara yuva olsun diyedir. Eğer eğer birkaç çocuğun önündeki yolu kapatan engelleri açıyorsan, zaten bu dünyada cenneti yaşamışsın demektir. O zaman, işte o zaman güzel torun çocuğum, o zaman şükürler olsun, güzel bir hayat yaşadım ve işe yaradım, diyorsun Ayperim.