Ayrıca dayak yoluyla cezalandırma, çocuğa bir daha hata yaptığında yakalanmaması gerektiği dışında bir şey öğretmez. Bu tür cezalandırma caydırıcı olmasının aksine çocuğa, yaptığı hatanın karşılığını ödediği hissini verir. Oysa çocukların, öğrenmek için dayağa değil, açıklamaya ihtiyacı vardır.
Bu nedenle gerek sözel iletişim yoluyla, gerekse beden diliyle olumlu uyaranlar vermiş olsanız bile, onların öncelikli haklarının, huzurlu bir aile ortamında yaşamak olduğunu unutmayın.
Yirmi saniye sonra bitecek bir öfkeyle ağzınızdan çıkan sözcüklerin, çocuğu duygusal ezime uğratabileceğini, öraeleyebileceğini, onda kalıcı izler bırakbileceğini aklınızdan çıkarmayın.