“Bu ülkede akşam sabah yeni yasalar çıkarılıyorsa yargı ve yönetim çoktan özelleştirilmiş demektir. Bizdeki durum da bu: her özel durum için özel yasa çıkarılmakta. Hem de kaç yıldır.”
“Bugün yargı ne özel ne kamusal. Daha doğrusu, kimi zaman özel gibi görünüyor kimi zaman kamusal. Ama daha çok özel. Her şey yönetimin, yönetimin bile değil, hükümetin başındaki adamın iki dudağı arasında. Yani kamusal görüntüsü altında özel. Özelden de öte, bireysel. Yani yargının en kötü en yoz biçimi.
Hiç kimsenin tamamen başkaları için asla bir şey yapmadığını anlayacaksınız. Tüm eylemler kişinin kendisine yöneliktir, tüm hizmetler kendisine hizmettir, tüm sevgiler kendisine olan sevgisidir.