Nitekim Belkıya' yı uzun bir zaman sonra, yani bana ihanet ettiğinde bir kez daha görecektim. Ama bu Belkıya benim tanıdığım, benim salıverdiğim, benim uğurladığımı ve benim sevdiğim Belkıya değildi. İnancına ihanet katmıştı. İnananın en çok öğrenmesi gereken şey, sabırdır. Belkıya aradığı gerçeği, ya da düşü, kendi ömrüne sığdırmak istedi. Oysa "gerçeklerimiz" ya da "düşlerimiz" çoğu kez bizim "müddet-i ömrümüzü" aşarlar.