"Hikayesini bilmediğin, dahası kavramadığın, dahası anlamadığın bir şey çizmek zordur İlyas,"dedi.
"İnsan bilmediği şeye el uzatmamalı,
"El uzatıyorsa bilmeyi de göze almalı,
"Bilmeyi göze almak zordur İlyas;
"Bilmek ürkütür insanı, korkutur. Bilmek lanetlenmektir biraz da...
"Sana Şahmeran'ın hikayesini anlatacağım.
"Haydi çizmeye başla!"
"Dilersen ustam anlat, ondan sonra çizeyim." dedim.
"Olmaz," dedi. "Belki o zaman hiç çizemezsin. Hele hepsini birden anlarsan, hiç, ama hiç çizemezsin. Başlarken çok fazla şey bilmek gerekmez. Bilmek zamanla gerekir. Yaşadıkça hissedilir eksikliği. Yaşamında eksikliğini hissetmediği bir şeyi bilmek insana hiçbir şey katmaz. Çizmekten vazgeçemeyeceğin zaman gelince, işte o zaman gelince göze alırsın her şeyi, hepsini bilmeyi."