"Baba, bu insanlarda beni en çok kızdıran ne cahillikleri ne de çok içki içmeleri. Dünyada güzel olan her şeyin, kendilerinin ya da atalarının yoksullara bir armağanı olduğunu düşünmeleri."
"... Yaşamak zaten güç, bir de parayla mı uğraşsın insanlar? Herkese yetecek kadarı var bu ülkede, biraz paylaşmak yeter."
"İnsanları ne teşvik edecek o zaman?"
"Yemeğinin nereden geleceğini, doktorun parasını nasıl vereceğini bilememek, ailene iyi giyecekler, sağlam, rahat neşeli bir biçimde yaşayabileceği bir yer, iyi bir eğitim, arada sırada da bir damla eğlence verememek
korkusu mu teşvik dediğin? Para Irmağı'nın nerede olduğunu bilmemenin utancı mı?"