Hiçbir şiirini beğenmemek elde değil fakat bazıları benim için daha bir özel
"Aşk" ile başlayacağım çünkü kendisi oldukça fazla dinlediğim grubun bir şarkısında geçiyor. (Açık Seçik Aşk Bandosu- Irıspıya Bile Gittim)
"Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git.
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık
Sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı
Bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun ötmüştü
Bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti
Yoktu dünlerde evvelsi günlerdeki yoksulluğumuz
Sanki hiç olmamıştı
..."
"Uçurumda Açan" kitapta bu şiirin olduğu sayfanın sağ üst köşesinde bir portre çizimi var tahminimce Cemal Süreya kendisini çizmiş. 5-10 çizgiden oluşmasına rağmen sanki o olmasaymış bir şeyler tamamlanmayacakmış gibi geliyor. Bu yüzden sayfa düzenini çok seviyorum. Neyse şiire geçelim
"Aşktın sen kokundan bildim seni
Bir ahırın içinde gezdirilmiş gül kokusu
Taşıttan indin sonra da karşıya geçtin
Elinde bir tuhaf çanda saçında soku
...
Birbirimizi kucaklarken neye yarar
kucaklamıyorsak eski yeni sevgilileri
Diyorum çoğunca evli kadınlar
Bu yüzden ölü yıkayıcısıdırlar
...
Belki de biraz geç rastladım sana