Ne güzel anlatmış derdini Peyami Safa :
"Ona aşık olmadım, sizi temin ederim.
Fakat lakayt da kalmadım.
Daha doğrusu beni biraz işgal etti işte o kadar."
"Dindar bilincin en büyük sorunu: insani olan ne varsa onu tanrı adına değersizleştirme isteği.
İnsanın yetenek ve başarılarını küçümsemekle akıllarısıra tanrıyı yüceltmiş olacaklarını sanıyorlar.
Oysa insan kendini yok ederek tanrıyı var edemez." Dücane Cündioğlu