Fikri Sahada
Materyalizme ve İslam'a Göre İnsan / Muhammed Kutub
İslam'ın Etrafındaki Şüpheler / Muhammed Kutub
Biz Müslüman mıyız? / Muhammed Kutub
İnsanlık Tarihinde Gelişme ve Duraklama / Muhammed Kutub
İslam'da Sosyal Adalet / Seyyid Kutub
Dünya Barışı ve İslam / Seyyid Kutub
İslam Düşüncesinin Özellikleri / Seyyid Kutub
İşte
İslâm'ın,hayatın bütün alanlarını (Hatta tuvalet adabı gibi en basit işler bile bu nezaket ve görgüden payını almıştır. Müşrikler,büyük sahabî Selman-ı Farîsî'ye kızıyorlar ve "Sizin Peygamberiniz,tuvaletin nasıl yapılacağına varıncaya kadar size her şeyi öğretiyor." Diyerek onunla alay ediyorlardı. O da onlara: "Evet,bizim Peygamberimiz,tuvalette kıbleye dönmememizi,sağ elle temizlenmememizi bize yasaklamıştır." Cevabını veriyordu.)
ve büyüğü ve küçüğüyle,erkeği ve kadınıyla herkesi kuşatan birçok âdâb ve nezâket kuralı vardır.
Hz. Peygamber sallallahu aleyhi vesellem bir hadisinde "Kadınlar erkeklerin benzerleridir.(Hattabî Hadisi,"Kadınlar erkeklerin yaratılış,huy ve İslâm Hukuku karşısında erkeklerle aynı statüde olmaları." Olarak açıklamıştır.)
Bu nedenle erkeklerden uygulamaları istenen İslâm'ın görgü ve nezâketine ait kurallarını,kadınların da aynı şekilde uygulamaları istenir. Çünkü kadınlar ve erkekler, Müslüman toplumu ancak birlikte oluşturabilirler. İslâm dini de kadın ve erkeğin uygulamalarıyla hayat bulur ve dışarıya sunulur.
- Temel de demiş ki "Ben de cideyrum" demiş...
- Fıkıh fıkıh! Çok komikmiş...
- Fıkıh islam hukuku demek değil mi abi?
- Ben gülme efekti olarak kullanıyorum...
Sayfa 39 - Mürekkep Basın Yayın 25. BaskıKitabı okudu
Bu kitap üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde iktidar/velâyet-i âmme ve meşruiyet kavramlarının mahiyeti ele alınmış, iktidarın meşruiyeti akit teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Meşru bir iktidarın kurulması için gerekli şartlar; biat akdi, akdin tarafları ve konusu bağlamında fıkıh ve kelâm âlimlerinin görüşleri çerçevesinde
"Umut Hanioğlu; Ya ağzı olan konuşuyo. Domuz eti de yerim, ayakkabı da giyerim, evimde domuz da beslerim. Kime ne. Domuz temiz bir hayvan. Zaten artık Hz. Muhammed'in zamanındaki gibi çamurlarda debelenmiyor. İslâm hukuku uzmanımız biraz da İslâm tarihi okusun."
"Domuz derisinden yapılmış ayakkabı giyilebilir mi?" Gazete önce, "Sakarya Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi İslâm Hukuku Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hacı Mehmet Günay, domuz derisi ayakkabıların giyilmesinin doğru olmadığını belirtti." başlığı ile sinsi bir masumluk maskesi ile haberi vermekte infaz işini ise okuyucularına bırakmakta. İnternet sitesinde yayınlanan habere yaklaşık 120 okuyucudan yorum gelmiş, ya da yayınlanmasına izin verilmiş.
Mevdûdî'ye göre İslam hukuku açısından hakimiyeti hiçbir şekilde sınırlanamayan ve mutlak emretme yetkisine sahip bir tek hâkim vardır ki, o da Allah'tır.