Antropozofik görüşe göre hastalık her ne pahasına olursa olsun ortadan kaldırılması gereken bir şeytan değildir. Eğer yapıcı şekilde çalışılırsa, yaşamda yeni olanaklara bir geçit olabilir. Kendimizi zihnen ve fiziksel olarak nasıl istismar ettiğimizi görebilir, yaşam şeklimizi değiştirmek isteyebiliriz.
Kendilerinden hoşlanmayan, nefret eden kimseler, başkalarından da hoşlanmaz ve nefret ederler; bir başka kimseyi sevebilmek, onu olduğu gibi kabul etmeye bağlıdır.