Yıllar sonra geriye baktığımda yabancıların kurduğu okullarda gerek EHSB (İngiliz Erkek Lisesi) gerekse RA’dan (Robet Koleji) aldığımız eğitimin bizi hayli ayrıcalıklı kıldığını fakat Türk kültürü bağlamında hayli eksik bıraktığını düşünmüşümdür. Sivri bir örnek vermek gerekirse, İngilizce edebiyat derslerinde İncil’den, Eski Ahit’ten parçalar okuduk ama Türkçe edebiyat derslerinde Kur’an-ı Kerim hiçbir şekilde konu olmadı.
O kimseye hür derim ki yatağı toprak, libası ağaç kabukları, dostu ceylanlar, gıdası meyve, içkisi kaynak suyu, sevgilisi ilimdir. Ve hiçbir faninin karşısında el pençe divan durmaz.