Görünüşte Osmanlı'ya bağlı olan, ama gerçekte kaybedilen Bulgaristan, Doğu Rumeli, Bosna Hersek, Girit, Kıbrıs,Tunus,Mısır'ı da eklersek II. Abdülhamit döneminde toplam 1.600.000 kilometrekareye yakın toprak kaybedildiği ortaya çıkar ki, bu '' iki Türkiye'' eder.
Bakmayın siz medyadaki II. Abdülhamid güzellemelerine... Kanmayın TRT'deki ''Payitaht'' dizisinin yalanlarına... II. Abdülhamit siyasetiyle vatan kurtarmak mümkün değildir ; o siyaset bu millete eyaletler,sancaklar,adalar kaybettirmiştir.