Bu yazıyı 13 Mart 2025 tarihinde yazıyorum. Yeni yıl başlayalı 72 gün oldu ancak benim yeni yılla ilgili söylemek istediğim birkaç şey var. Her yılın sonunda listeler ortaya çıkmaya başlar: "2025'ten Beklentilerim" "Yeni Yıl Hedeflerim"... Benim aklıma takılan ise beklenti ve hedef arasındaki fark oldu. Bu noktaya takıldığımdan (tabi başka meşguliyetler de vardı) 72 gün rötarlı olarak yeni yıla ben de giriş yapıyorum. :)
•
Beklenti dediğimiz şeyi "armut piş, ağzıma düş" olarak tanımladım ben. Hedef dediğimizi ise "ektiğini biç". Bu yüzden yeni yıldan hiçbir şey beklememeye (dolaylı olarak insanoğluna minnet etmemeye), yeni yıla hedefler koyup başarılarımı izlemeye (yani ektiğimi biçmeye) karar verdim. Tünelin sonunda başarı da olsa benden bana, başarısızlık da.
•
Neyse biz "şu ana" odaklanalım. Evet, yeni yıl hedeflerimi açıklıyorum. 1k'ya dönüşüm de yeni yılımın ilk hedefi olsun. 1. hedefe ulaşıldı, görev başarılı. Sıradaki gelsin. :)
•
ii) Gereksiz kelimeleri ve cümleleri hayatımdan çıkararak sessizliğin huzurunda anlamın özüne ulaşmak
iii) Vaktimi bilinçli kullanarak oyalayıcı işlerden uzaklaşmak ve hayata pratik yaklaşmak
iv) Öncelikleri belirleyerek her fikre sırasıyla odaklanmak ve gereksiz düşünce karmaşasından uzak durmak
v) Zamanı unutup geç kaldığımı düşünmeyi bırakarak hedeflerime odaklanmak ve BAŞARMAK