İnsanoğlu aptal değilse bile korkunç derecede nankördür…Evet, eşi bulunmaz bir nankör! Bana kalırsa insanın en iyi tanımlanması şöyle olmalı: İki ayaklı nankör bir yaratık. Hepsi bu kadarla kalsa gene iyi…Çünkü böylece en büyük kusuru unutulmuş olurdu. İnsanın en büyük kusuru, Nuh tufanından başlayıp Schlezwig-Holstein dönemine değin süren, alnının kara yazgısı olan erdemsizliğidir... Erdemsizlik ve buna bağlı olarak ölçüsüzlük…
Ölçüsüzlüğün erdemsizlikten ileri geldiği çoktandır bilinen bir gerçektir…