Anne-baba hiçbir zaman çocuğunun arkadaşı,akranı değildir,olmamalıdır.Anne annedir,baba babadır.Çocuklarınızı annesiz ve babasız bırakmayın.Onların zaten okulda ve mahallede arkadaşları,akranları vardır.
Günde üç dört saatini okey oynamaya ayıran bir emekli öğretmen,”Bu milli eğitimin hali ne olacak Doğan Bey?” sorusunu yöneltiği zaman kendi etki alanını verimli kullanmayan biriyle muhatap olduğumu anlıyorum
Olgunlaşma süreci,” başkaları ne der? bakışından “ben ne derim?” bakış açısına doğru bir gelişme işaret ediyor.Birey kendi iç dünyası ile sohbet etmeyi öğreniyor.