Çocuğunun bir birey olarak gelişmesinden anne-baba neden korkar? Çünkü kişiliğini kazanmış birini yönetmek zordur. Ne var ki, bir insanın kendi yaşamında kendi olarak var olması bastırılamaz.
Aile içinde kendini değerli hissetmemiş olan çocuklar, anne-baba olduğunda, çocuklarına değer verdiklerini göstermekten içten içe korkarlar. Çocuğun şımarıp kendi başına buyruk, söz dinlemeyen biri olmasından korkarlar. "Yüz verme, şımarır!" sözü onlar için en temel terbiye ilkesidir.