Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Kudüs, Filistin topraklarının en önemli bölümü ve aynı zamanda kalbidir."
Reklam
Kudüs ilk kıblemizdir..
Kudüs, İslam'ın kutsal saydığı şehirlerin üçüncüsüdür. İlk kutsal şehir Mekke-i Mükerreme'dir. İkinci kutsal şehir, Taybe olarak da anılan Medine-i Münevvere'dir.
Kudüs, müslümanların yüreğinde ve inançlarında ilk kıble, İsra ve Miraç şehri, Kutsal şehirlerin üçüncüsü, peygamberlik ve bereket diyarı, ribat ve cihat yurdudur.
zorlaştırmayı herkes iyi yapar
İmam Nevevî Mecmu'un mukaddimesinde Süfyan es-Sevrîden; "fıkıh demek güvenilir yerden ruhsatı ortaya koymaktır, zorlaştırmaya gelince zorlaştırmayı herkes iyi yapar," şeklindeki aydınlatıcı cümlesini rivayet etmiştir.
... toplum için verdiğim fetvalarda tercih ettiğim yöntemdir. Şöyle ki; biri en kolay diğeri daha ihtiyatlı olmak üzere iki eşit görüş bulunduğunda insanlar için en kolay olanı ile fetva vermişimdir. Bu konudaki delilim Peygamber (s.a.v)'in iki şey arasında muhayyer olduğunda günah olmadıkça ikisinden en kolay olanı tercih etmesidir.(Buhari Enes'ten rivayet etmistir)
Reklam
Cüzî içtihat
Cüzî içtihat ise; bazı meselelerde bir âlimin bilgi ve araştırma üzerine inşa edilen bir görüş oluşturmak için o meseleleri kendi kaynaklarından araştırarak yaptığı içtihattır.
mukallit de taklit edilmez.
İçtihat kapısının kapandığını söyleyen söz, delili olmayan bir sözdür. Söz konusu olan bu sözü kimin söylediği bile bilinmemektedir. Ne olursa olsun bu sözü söyleyen sözü dikkate alınmaya değer içtihat ehlinden biri değildir. Bu sözü söyleyen olsa olsa bir mukallittir, mukallit de taklit edilmez.
Fukahanın bey'ul-ğararı (aldatma içeren alım satım) yasaklayan nassın illetini, hikmetini ve amacını dikkate alıp genel olarak tartışmaya sebep olmayacak kadar önemsiz aldatma (garar-i yesir) içeren alış verişler ve muamelelerin caiz olduğunu söylediğini görürüz.
Muamelattaki yasaklar teabbüdi değildir aksine illetlendirilen ve illeti anlaşılaşılabilen yasaklardır. İlleti anladığın zaman hüküm olumlu da olsa olumsuz da olsa illete bağlı olarak meydana gelmektedir.
Reklam
Şeriat alış veriş ve muamelelerden sadece içinde haksızlık barındıran alış veriş ve muameleleri yasaklamıştır.
"Muhakkak ki Allah size haram kıldığı şeyleri ayrıntıyla açıklamıştır." En'am, 6/119.
Alış verişlerden sadece Allah ve onun resulünün kendisinde şüphe olmayan muhkem nas ile haram kıldığı alış verişler haramdır.
Sayfa 24 - MUAMELATTA GEÇERLİ OLAN KURALLARKitabı okuyor
Allah Teâla Alım Satımı Helal Kılmıştır
Alış verişin helal olduğu konusunda özel olarak Kur'ân'da açık nas gelmiştir. Bu nas faizin alış veriş gibi ya da alış verişin faiz gibi olduğunu ikisini arasında hiçbir fark bulunmadığını kabul eden Yahudilere reddiye olarak inmiştir. Allah Teâla bu konuda şöyle demiştir: "Bu, onların, "Alışveriş de faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah, alışverişi helal, faizi haram kılmıştır." (el-Bakara 275.)
Sayfa 24 - MUAMELATTA GEÇERLİ OLAN KURALLARKitabı okuyor
"muhakkak ki Müslümanlar içindeki en büyük günah işlemiş olan kimse Müslümanlara haram kılınmamış bir şey hakkında soru soran ve bu soruyu sorması sebebiyle o şeyin haram kılınmasına neden olan kimsedir." Imam Ahmed, Buhari, Muslim, Ebu Davud Sa'ddan rivayet etmişlerdir, bkz. Cámiu's-sağir, Feyzü'l-kadir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.