Kendini bir kez keşfetmiş olan kişinin bu hayatta kaybedebileceği hiçbir şey olamaz. Ve insan bir kez kendini anladıysa, artık bütün insanlığı da anlar demektir.
Keyifli keyifli güldü; fakat bu dünyada hiçbir şey sonsuza dek sürmez. Bu neşe de her geçen dakika tükenecektir. Bir sonrakinde, daha da tükenecektir. Sonunda suda genişleyerek ilerleyen halkaların birleşince dümdüz olması gibi biz de eski halimize döneriz.
hayat, düşmanlık ve şiddet silsilesi halinde, gereksiz şeyleri elde tutmak için sürdürülen kirli bir mücadele olarak önümde uzanıyordu. şahsen benim sadece kitaplara ihtiyacım vardı, diğer şeylerin benim gözümde hiçbir önemi yoktu.