Nefs, başkalarına bakarken yalnızca onların mazhar olduğu nimetlere odaklanır, maruz kaldığı acı ve sıkıntıları görmez. Dönüp kendine baktığındaysa yalnızca acı ve kayıplarını görür, mazhar olduğu nimet ve mutlulukları görmez. İnsan hep yitir diklerini düşünür, mazhar olduklarını değil. Eğer tersini yapsay dı kendisine yeterince nimet bağışlandığının farkına varabilirdi.
Bize nasip edilenlerin bizi mutlu etmeyişinin sebebi, onla rın az olmaları değil, şükür duygumuzun noksan olmasıdır.