Ne kadar çok insan, sırf mutlu olmaları gerektiğine inandıkları için mutsuz oluyordur acaba? Peki ya mutsuz olan ve sadece bununla değil bir de tüm toplumun mutluluktan mest olmuş görünmesiyle baş etmek zorunda olan onca insana ne demeli? Görünüşte mutlu olanlar mutluluklarında ısrar ettikçe, mutsuzlar kendileri dışlanmış hissetmezler mi?
Toltek öğretileri, ruhumuzun eleştirel gardiyanları olmayı bırakıp ruhumuzun sanatçıları olabilmemiz için tüm anlaşmalarımızı sorgulamaya teşvik ederek bize özgürlüğe giden bir yol gösterir.