Bu kitabın yeri bende çok ayrıdır. Daha ilkokul 2 yahut 3. sınıftayken babamla kitapçıya gitmiştik, “hadi seç bakalım bi tane” demişti. Onca raf içinde bu kitaba denk gelmiş, -hayvanlara olan sevgimden ismine aldanmış olsam gerek-, bunu istiyorum diye tutturmuştum. Babam her ne kadar başka bir kitap seçmeye yönlendirse de inadım galip gelmiş, kendisi hayatımda irademle aldığım ilk kitap olmuştu.
O zamanlar okuyup idrak etmem mümkün olmadı. Ne yazık ki hala pembe kapağına ve ismine aldanan bir çok yetişkin, yalnızca bir romandan ibaret olduğu yanılgısına kapılabiliyor. Oysa ki müthiş bir eleştiri kitabıdır Hayvan Çiftliği. Okudukça bu çiftlikte yaşayanların ne kadar “biz” olduğuna tanık olup dehşete düşeceksiniz. Keyifli okumalar dilerim..