Travmatik bir deneyimin yeniden yaşanması, böyle yoğun duyguları tahrik ettiği için travmatize insan ne yapıp edip ondan kaçınır. Müdahaleci semptomları savuşturma çabası kendini koruma niyetli de olsa, travma sonrası sendromu daha da
alevlendirir, zira travmayı yeniden yaşamaktan kaçınma girişimi çok sık bilinçlilikte daralma, başkalarıyla çarpışmadan çekilme ve yoksullaşmış bir hayatla neticelenir.