Millet egemenliğini almıştır ve isyan ederek almıştır. Alınmış egemenlik, hiçbir neden ve biçimde terk edilemez; geri verilemez. Bırakılamaz. (Mustafa Kemal Atatürk)
*Namazsızlığın insan hayatındaki en yıkıcı etkisi Muhammedsizliktir ASM./* Namaz dinin direğidir hadisindeki din nedir? İslâmiyettir. İslâmiyet nedir? *Risale-i Nur'un ifadesiyle; Ümmi bir zâtın (A.S.M.) ef'al ve akval ve ahvalinden çıkan İslâmiyet...* Cenab-ı Hakk eğer namaz gibi en büyük ibadet ve emrinde sadece kendisini muhatap alsaydı Kur'an'ın da bazı emirlerde ve yasaklarda yaptığı gibi _namazın her detayını bizzat ayrıntılarıyla Resulullah ASM'ın izahına ve öğretmesine ihtiyaç bırakmadan Kur'an'ında ifade ederdi_ ama bitamamiha etmemiş şuan biz Efendimizin ASM öğrettiği namaza eğer bakmaz isek namaza Allahu Ekber diyerek başlayamıyoruz bile! Çünkü Kuran'da namaza hangi hareket ile ne söyleyerek ve nasıl başlanılacağını açıklayan bir ayet yok. Namaza nasıl başlanır Efendimiz ASM'dan öğrendik çünkü Kuran'da O'na ASM ittati emrediyor. Acaba O'nsuz, Muhammedsiz ASM Namaza başatmayan Cenab-ı Hakk, kendisinin huzuruna gelmeden O'na, Efendimiz ASM'a uğrayıp İslamiyeti ders almamızı namazı ders almamızı, güzel ahlakını ders alamazı murad etmeseydi Kuran'ında detaylıca namazı anlatmaz mıydı? Demek namazdan maksat bizzat kendimiz olarak sadece doğrudan Allah'ın huzuruna çıkmak değil! Belki Resulünün ahlakıyla ve O'nun gibi ve O'na benzeyerek ve namazı dahi O'na benzeterek huzuruna çıkmamızı istiyor. Yasinin Yasin olarak Allah'ın huzurunda Muhammedsiz ASM ne işi var? İşte buradan anlamalıyız ki Yasin önce Muhammede ASM benzesin hareketleri de kafasına göre değil aynı Muhammed ASM gibi olacaksa namaza gelsin... İsteniyor! *Demek Ona benzemeyen ve namazını O'na benzetmeyen kulun ibadeti namazı murad değildir!* Namaz kılan bir kişi bakın sabah ilk işi uyanınca Efendimize ASM'ın öğrettiği namaz ibadetiyle güne başlıyor. Öğlen, ikindi, akşam ve yatsı günün 5 vaktinde
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Yas, sadece sevdiklerimizi kaybetmekle olmaz. Bir yaşama biçimini kaybetmekte yastır. Bir şehri bildiğimiz halde kaybetmek, rutinlerimizi kaybetmekte yastır. Hatta itikatlarımızı, dünyayla ilgili inançlarımızı kaybetmekte yastır. M. Kemal Sayar
Yas, sadece sevdiklerimizi kaybetmekle olmaz. Bir yaşama biçimini kaybetmek de yastır. Bir şehri, bir alışkanlığı, rutinlerini kaybetmek de yastır. Hatta bazen insan; inandığı şeyleri, dünyaya bakışını ve güven duygusunu kaybetmenin yasını tutar. - Kemal Sayar
Edebiyat
"İnsan bir kere birine geç kalır ve bir daha hiç kimse için acele etmez..." Yaşar Kemal
Lokanta Camına Ekmek Banmak
Son zamanlarda profil sayfamdaki görüntülenme sayısının anlamsız, tuhaf artışını engellemek için sadece birkaç kişiyi engellemem yetti. Benim insan sarraflığım ve tahminlerim kuvvetlidir; kimlerin arka planda stalk yaptığını, profilime girip girip, bakıp bakıp geri gittiğini çok iyi tahmin edebiliyorum. Garip olan ise derdi neyse söylesin, çekinmesi sylesin dediğimiz halde uzaktan ekmek banmalara karşı artık banlandınız diyorum. Bu abuk, bu zavallı durum bana Kemal Sunal’ın filmindeki sahnesini hatırlattı: Lokanta vitrininin önüne geçip, dönen tavuğa bakarak kuru ekmeğini cama banma eyleminin aynısıydı bu çekingenlik! youtube.com/shorts/dortdfuv... Ben de baktım ki bu içinden geçenleri anlatamayan çekinikler vitrinin önünü kapatıyor; bastım engeli. Bundan sonra zerre tahammülüm yok kimseye. Artık ulaşamayacakları, hiçbir zaman dahil olamayacakları vitrinime uzaktan ekmek bile banamayacaklar., banlandılar.
1000Kitap