Sevgi olmadan yol almada çok zorlanıyoruz. Gemilerimiz kayalara çarpıyor ve batıyor, yeni gemi yapıyoruz o da batıyor.
Akıl ciddi sorular soruyor; fakat cevap veremiyor. Akılla bir yere kadar gelseniz de ötesine gidemiyorsunuz.
İnsanın içindeki adalet duygusunu köreltirsek, insanın insana saygısı kalmaz. İnsanın insana itimadı, hürmeti kalmayınca da bir yerde insanlık çok şey kaybeder, hayat çirkinleşir.
"Siz Türkler, bir sema ayininin Londra Filarmoni Orkestrası'nın çaldığı bir Beethoven senfonisi kadar güzel bir eser olduğunu anlayabilirseniz sizin için ümit var, öbür türlü taklitçilikten kurtulamazsınız."