Bazen insan: "Başım dara düştüğünde kefilim ve vekilim olan olur mu acaba" diye sorguluyor. Ardından hakkını müdafaa edecek, ahlakına tas tamam şahitlik edecek birileri bıraktım mı diye düşünürken bırakanlara da imreniyor. Hakikaten var mı sağımız da solumuzda dimdik durabilecek olanlar yoksa yanımızda olanlar ilk mi sağır ve dilsizi oynayacak olanlardır. Ve hakikaten bşr şüphe var ise bunun sorumlusu kimdir? Onlarca insana güven verememiş olan biz mi yoksa güvenilirken güvenimizi idrak edemeyenler mi?
İnşâAllah dedi lisan, sükût eyledi gayrını
MâşâAllah ile, temâşa etti şu alemi
SubhânAllah, pür-i dikkat kesti nazarını
Allah Allah diye hû eyle ey zâkir, inletsin yeri göğü deyû..
| Muhammedî