Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

killswitchy

killswitchy
@killswitchy
5 okur puanı
Eylül 2023 tarihinde katıldı
300 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Beden Dili
Beden DiliJoe Navarro
8.2/10 · 4.699 okunma
Reklam
killswitchy
Bir kitabı okumaya başladı
Tarih, Türkiye, Sosyalizm
Tarih, Türkiye, SosyalizmMetin Çulhaoğlu
7.2/10 · 43 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tarihi haritalarda da, her ülke; kendisini, çevresini ve dünyayı kendi önceliklerine göre anlamak ve anlatmak ister. 16. yüzyılda deniz kâşiflerinin haritaları, uygarlığın ulaştığı yerleri gösterme iddiası taşır. Oysa keşfedilen toprakların yerli halkı için bu haritalar katliam ve vahşetin uygarlık şapkasıyla kendi topraklarının işgallerinin ve işlenen insanlık suçlarının belgesi niteliğindedir. Bir ülkenin geçmişteki anlı şanlı tarihi ve fetihleri, fethedilen ülkenin acılarla dolu tarihidir.
Sayfa 102Kitabı okudu
Pisagorcular birbirleriyle çelişen görüş noktalarının serbest tartışma yoluyla düzeltilmesine iltifat etmezlerdi. Bunun yerine, tüm katı görüşlü dinlerde olduğu gibi, yanlışları düzeltmeyi sağlayan esneklikten yoksundurlar. Cicero şöyle der: Tartışırken iddiaya güç kazandırmak için otoriter davranışa ağırlık vermemelidir. Çünkü öğretmek iddiasında olanların otoriter davranışları, öğrenmek isteyenlerin öğrenmelerini engelleyen bir ortam yaratır. Öğrenmek isteyenlerin bu duruma düşürülmesi, onları kendi yargılarını kullanmaktan alıkoyar ve üstat olarak karşılarında bulunan kişinin her sözünü sorunu çözümleyici bir yargı olarak kabul ederler. Doğruyu söylemek gerekirse tartışma sırasında bir savın gerekçesi sorulduğunda, "Üstadımız böyle dedi," şeklinde yanıt verdikleri söylenen Pisagorcuların yöntemlerini kabule taraftar değilim. "Üstadımız böyle dedi," sözündeki "üstat"tan kastettiklerinin Pisagor olduğu biliniyor elbet. Yargısı önceden verilmiş bir düşünce demek, aklın desteğinden yoksun bir otorite kurmak demektir.
Sayfa 209 - Altın KitaplarKitabı okudu
Reklam
killswitchy
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Yazın ve Sanat Üzerine
Yazın ve Sanat ÜzerineKarl Marx
6/10 · 26 okunma
Zor, Bay Dühring için, mutlak kötüdür; ona göre, ilk zor eylemi, ilk günahtır; bütün sunumu, bugüne kadarki tüm tarihin bu ilk günah tarafından kirletilmesi, tüm doğal ve toplumsal yasaların bu şeytani güç, yani zor tarafından rezil bir şekilde çarpıtılması hakkındaki bir yakınma vaazıdır. Ne var ki, Bay Dühring, zorun tarihte bir başka rol daha oynadığı, bunun devrimci bir rol olduğu, zorun, Marx’ın sözleriyle yeni bir topluma gebe olan her eski toplumun ebesi olduğu, toplumsal hareketin kendisini kabul ettirmek ve donmuş, ölü siyasal biçimleri parçalamak için kullandığı alet olduğu hakkında tek söz söylemez.
Sayfa 49 - Yordam KitapKitabı okudu
Demek ki, zorun “tarihsel açıdan birincil olan şey” olduğunu kanıtlamak için Bay Dühring’in özel olarak bulduğu çocukça örnek, zorun yalnızca araç, iktisadi avantajınsa amaç olduğunu kanıtlıyor. Amaç, onu hayata geçirmek için kullanılan araçlara göre ne kadar “birincil”se, tarihte de ilişkinin iktisadi tarafı siyasal tarafa göre o kadar birincildir.
Sayfa 13 - Yordam KitapKitabı okudu
175 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.