Açıkçası, insanlar niye, adına aşk dedikleri bilmeceyi çözemiyorlardı? Bunca acıya, bunca cinayete, bunca intihara değer miydi bu ruh hali? Çünkü aşk fizikseldi, kimyasal değil. Peygamberlere ‘Tanrının Sevgilisi’ diyorlardı ama kadınlar onları Tanrı’dan değil, diğer kadınlardan kıskanıyorlardı.
Bir insanın ne kadar acı çektiğini ya da ne denli mutsuz olduğunu isterseniz yüzlerce sayfa ile anlatabilirsiniz. Bir kitabı başlı başına sadece o mutsuzluk anı üzerine de kurabilirsiniz. Ama yere çömelmiş, dirseklerini dizlerine dayamış, kafasını ellerinin arasına almış, sırtı eğik boynu bükük bir insanı gördüğünüzde o yüzlerce sayfayı okumuş kadar olursunuz.