Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
abbas kiyarüstemi bir aöyleşisinde " izleyicinin yaratıcı ruhuyla tamamlanan bitmemiş sinema"dan söz eder. kirazın tadı ( ta'm-e gilas 1997), bu tanımı kusursuz şekilde karşılayan bir anlatı.
Sayfa 28
kirazın tadı ( ta'm-e gilas 1997) abbas kiyarüstemi
ölüme biçilen mekan kapalı ve sabittir. gömülmüşsen tabut veya kefen içinde. yakılmışsan, kavanozda. bu nedenle Bedii bey ölmeyi planladığı o son yaşam gününde, ya arabanın içindedir ( ama hareket halinde) ya da açık alandadır. aynı zamanda ölüm yalnızlıktır ona hazırlsnmak gerekir. bu Bedii beyin neden diğer karakterle aynı kadraj içinde ( hemen hiç) belirmediğini, belirdiğindeyse diğerinin yüzünün açık seçik görünmemesini açıklar.
Sayfa 27
Reklam
kirazın tadı ( ta'm-e gilas 1997) abbas kiyarüstemi
kirazın tadı ( ta'm-e gilas 1997) abbas kiyarüstemi farklı bakış açılarıyla intihar kavramını ele alır.
Sayfa 26
kirazın tadı ( ta'm-e gilas 1997) abbas kiyarüstemi
gerçekten önemli olan bir tek felsefe sorunu vardır: intihar. yaşamın yaşanmaya değip değmediği konusunda bir yargıya varmak, felsefenin temel sorusuna yanıt vermektir ( albert camus)
Sayfa 26