Vİktor E. Frankl İnsanın Anlam Arayışı Üzerine
Neden Yaşamak ?
Herkesin hayatında kendisine sorduğu sorular vardır;
— Hayatın anlamı nedir ?
— Benim hayatımın anlamı nedir ?
— Niçin intihar etmiyorum ?
Bu sorular muhakkak ki zaman zaman aklımıza gelmiştir.
Peki ya kaçımız gerçekten bu soruları dürüstçe yanıtlayabiliyoruz ?
Bu soruları cevaplamaktansa kaçmak daha kolay geliyor bizlere lakin bu kitap sizin kaçmanıza izin vermeyecek, sizi kendinizle yüzleştirecek!
Çayınızı, kahvenizi hazırlayıp kitabın kapağını açıp, usul usul sayfaları çevirdiğinizde sizi dumura uğratacak bir soruyla karşılaşıyorsunuz.
“Neden intihar etmiyorsun?” Soruyu okuduktan sonra düşünüyorsunuz, sizi bu yaşama bağlayan şeyi - şeyleri. Ben kitabın üstüne şu satırları yazdım; “Etmiyorum çünkü yaşamak istiyorum. Güzellikleriyle ve acılarıyla yaşamak, hissetmek istiyorum.”
Frankl, okuyucuya hayatın en acımasız anlarında bile anlam barındırdığını göstermek istiyor. Bunu da bizlere; Nazi Almanyası’ndaki toplama kamplarında bir mahkûm olarak yaşadıklarını anlatarak yapıyor.
Her şeye rağmen “hayata evet demenin” nasıl mümkün olabileceğini anlatıyor.
Acı, Anlam ve Hayatta Kalma
Toplama kampında olduğunuzu tahayyül edin. Eski yaşamınızın artık bir önemi yok. Sizin artık bir isminiz de yok yalnız bir sayıdan ibaretsiniz. Kampa alındığınızda; Tıraş edileceksiniz vücudunuzdaki en ufak kıla kadar. Ardından iç çamaşırınıza varılıncaya kadar çırılçıplak bırakılacaksınız. Ve bilin ki, bu olanlar daha yaşanacakların yalnızca başlangıcıdır.
Etnik kimliğinizden ötürü asağılanacaksınız ve ezileceksiniz.
Düşünün birkaç yıl önce siz saygın biriydiniz şimdiyse hiçbir şeysiniz.
Ağır şartlarda çalıştırılacaksınız. Kuru ekmek ve çorba bulursanız şanslı bile sayılırsınız. Kışın ise dondurucu soğukta çalışmak