#2040'anekaldı
Dr. Mustafa Aykut
Bir Fütüristin Gözüyle "GELECEK"
.
FÜTÜRİSTİK KİME DENİR?
Fütüristik, kendi zamanına göre ileriyi öngörebilen, ilerici-modern çizgiler taşıyan demektir. Latin dillerindeki "futur", "futura" kelimelerinden gelir.Mimarlıkta ve tasarımda kullanılan bir terimdir. Ayrıca çağın ötesinde düşünceleri olan filozofların düşünceleri için de kullanılır.
.
"Başlangıçta robotlar çalışanların tümünün kapı dışarı edilmesine neden olmayacak. Onun yerine insanlarla birlikte var olacaklar. Böylece, robotlarla iş arkadaşlığı, robotlarla rekabetten daha önemli olacak."
.
Herkese Merhaba ️
Bugün sizlere çok etkilenerek okuduğum #2040'anekaldı kitabının yorumu ile geldim. Gelecekte bizleri neller bekliyor, günden güne artan teknoloji ile bunu hepimiz az çok tahmin ediyoruz diye düşünüyorum. İşte bu kitapta tahminlerimizin ötesinde daha neller neller olabileceğini ve bazı sayfalarda yok artık diyeceğiniz, okurken bolca düşündüren ve gelecek için teknolojinin sebep olacaklarını tüyulerim diken diken OKUDUM. Tabi teknolojinin iyi yönleri de oldukça fazla, ama ya olacaklar?
.
Dr. Mustafa Aykut bir fütürist olarak, önümüzdeki otuz yılın, bir başka deyişle 2050'li yılların bize neller getireceğini ve bizden neller götüreceğini uzgörmeyi istemiş ve çoktandır kitap yazmak düşüncesini böylece gerçekleştirmiş. Ne var ki, pek çok şeyi yeniden düşünmemize neden olan Covid-19 salgını hocamızın bu fikrini değiştirmiş. Neden mi? Çünkü bu hastalık zamanı hızlandırdı, gelecek yolculuğumuzda adeta vites artırdık.. Dr. Mustafa Aykut da dediği gibi: "2050'de olacak dediğim şeyler en az on yıl geriye geldi. O nedenledir ki, kitabın adında 2050 yerine 2040 tarihi yer alıyor.."
Sonrası mı? Okuyup kendiniz öğrenin..
Bizleri neller neller bekliyor..
.
Fütüristler geleceği nasıl