221B İki Aylık Polisiye Dergi Sayı:16 Temmuz-Ağustos 2018Kolektif

·
Okunma
·
Beğeni
·
11
Gösterim
Adı:
221B İki Aylık Polisiye Dergi Sayı:16 Temmuz-Ağustos 2018
Yazar:
Baskı tarihi:
Temmuz 2018
Sayfa sayısı:
96
Format:
Karton kapak
ISBN:
3990000029514
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
221B Dergisi
Türkiye’nin ilk ve tek polisiye kültürü dergisi 221B, 16. sayısında Fransız polisiyelerinin usta kalemi Jean-Christophe Grangé’yi mercek altına alıyor. Yeni sayı, raflarda…
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok okunan, tartışılan, her yeni kitabı merakla beklenen Fransız polisiye yazarı Jean-Christophe Grangé, tüm yönleriyle 221B Dergi’nin yeni sayısında.Fransız polisiyesi üzerine tez çalışması yapan Oytun Özgür, Fransız polisiyesinin kısa tarihçesini ve Grangé’nin bu tarihçedeki yerini aktardı. Yazar ve eserleri üzerine önemli çalışmalara imza atan Namık Kemal Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ali Tilbe, Kızıl Nehirler‘i tüm ayrıntılarıyla inceleyen makalesiyle 221B’de.Dedektifler Ne Yer, Ne İçer köşesinde Fulya Turhan, Fransız polisiye ustasının iki meşhur dedektifi Niémans ve Abdouf’u inceledi. Bir dönem Afrika’da yaşayan Gözde Demirel Akan, Lontana ve Kongo’ya Ağıt ışığında Grangé romanlarında bir cinayet sahası olarak Afrika’yı ve Afrikalı karakterlerin romanlarda yer buluşunu yazdı.
221B yazarları arasına katılan sinema eleştirmeni Tunca Arslan da Grangé romanlarının film uyarlamalarını değerlendirdi. Ayrıca Türkiye’deki tutkulu sayısız Grangé okurunu temsilen Kitap Ağacı Polisiye Kulübü’nden polisiyeseverler, Grangé’yi sevmelerini sağlayan nedenleri anlattı.
Hitchcock, Sayers, Gore Vidal ve diğerleri…
Kapak dosyası dışında farklı eserlerle tanışmanızı sağlayacak değerli yazılar da 221B’nin yeni sayısında. Saniye Çancı Çalışaneller, Gore Vidal ve mahlas isimle yazdığı polisiyelerin analiziyle bir sosyal roman olarak polisiye olgusunu inceledi. Çağla Üren, polisiye filmlerin üstadı Alfred Hitchcock’un eserlerini analiz etti. Ekin Açıkgöz, Polisiyenin Ölümsüz Silahları bölümünde doğaçlama silahları yazdı.
Tülay Güneş Kılıç, Polisiyenin Divaları bölümünde Dorothy L. Sayers ve eserlerini aktardı. Çizgi öykülerde Edhem Bey, bu sayıda yalnız değil; Yigilante Kocagöz’ün yazdığı, Deniz Ozan Coşkun’un çizdiği Domuz Avı, yeni sayıda.
Her zamanki gibi çok güzel hazırlanmış. Okudukça sonu gelmesin, bir sonraki sayı bir an önce yayınlansın istiyorsunuz. Polisiye kültürü, içerikle birleşince güzel bir yayın olmuş.
Edebiyat, öykü anlatımı bence bir maceradır ve hiçbir macera tek boyutlu ilerlemez. Yapılan her hareketin, her kararın altında yatan görünmez nedenler vardır. Ad seçimlerinin, anlatılan hikâyenin içeriğiyle ilişkili olması da bu renklerden yalnızca biridir.
Kolektif
Sayfa 32 - Demokan Atasoy, "Konuşulmayan, Sert ve Yetişkin İşi Bir Kitap"
Yoksa Şibumi'yi hâlâ okumadınız mı? Aaa... Çabuk hemen sipariş... Neden? Çünkü bizim camiada Şibumi'yi okumayanı dövüyorlar.
Kolektif
Sayfa 58 - Ekin Açıkgöz, Etraftaki Her Şey Trevanian'ın Şibumi'si, Nicholai Hel'in Gizemli Sanatı: "Çıplak Öldürme"
Gözlerini sayfalardan ayırdığında gerçek kurbanın durumunu sorar Engin'e. Genç komiserin bıkkın ve yorgun yüz ifadesine ufak, pis bir sırıtış eklenir.
"Günümüz Türk Pop Müziği gibi amirim."
"Morga inelim o zaman."
"Yok," der Engin masa lambasını kapatırken. "Hayati tehlikesi devam ediyor demek istedim."
Kolektif
Sayfa 68 - Barlas Omay, Çizgi Roman İnceleme "Pis İşler"
...Ama bu otosansür eğer anlatacağınız hikâyeyi anlatmanıza engel olacak kadar güçlü olursa o zaman yazmayın zaten. Bir şeylere ters düşeceğim endişesiyle kendini sansürlemek kadar büyük bir tezat olamaz bana sorarsan, çünkü yazmamın nedeni o şeylerle ters düştüğümü anlatmak.
Kolektif
Sayfa 31 - Demokan Atasoy, "Konuşulmayan, Sert ve Yetişkin İşi Bir Kitap"
"Bir sözümüz, attığımız bir bakış, şuraya gidecekken aniden karar değiştirip buraya gitmemiz, internete yazdığımız bir yorum... Ufacık, sadece ufacık bir hamlemizle bile belki onlarca kişinin hayatını etkiliyoruz. Ne kadar karar alırsak alalım, ne kadar kural koyarsak koyalım bu aramızdaki sonsuz etkileşim bizim hayatlarımıza yön veriyor, anladınız mı?"
Kolektif
Sayfa 71 - Barlas Omay, Çizgi Roman İnceleme "Pis İşler"
Jean-Christophe Grangé, ayrıntılardaki titizliği, kurgu ustalığı, heyecan ve sarsıcılık yaratmadaki başarısı, her seferinde değişik bir polisiye-gerilim formülü denemesiyle sevilen, öte yandan final bölümlerindeki yetersizliğiyle eleştirilen bir yazar. Popüler polisiye edebiyatın her türlü gereğini yerine getirmesiyle tanınıyor; son yapıtları, ilk dönem çalışmaları kadar yankı yaratmıyorsa da her yeni romanı merakla bekleniyor. Fakat aynı şeyin romanlarından yapılan film uyarlamaları için söylenemeyeceği de bir gerçek. Doğrusu, "Yeni bir Grangé uyarlaması geliyor" diye heyecanlanan bir seyirciye de eleştirmene de pek rastlanmıyor bugünlerde. Romanları gitgide irtifa kaybederken, jeneriğinde Jean-Christophe Grangé adının yer aldığı filmler, küçük iniş çıkışlarla aynı ortalama seviyeyi korumayı sürdürüyor.
Kolektif
Sayfa 54 - Tunca Arslan, İyisiyle Kötüsüyle Jean-Christophe Grangé Uyarlamaları Romanlardan Filmlere "Araftaki Adam"

Kitabın basım bilgileri

Adı:
221B İki Aylık Polisiye Dergi Sayı:16 Temmuz-Ağustos 2018
Yazar:
Baskı tarihi:
Temmuz 2018
Sayfa sayısı:
96
Format:
Karton kapak
ISBN:
3990000029514
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
221B Dergisi
Türkiye’nin ilk ve tek polisiye kültürü dergisi 221B, 16. sayısında Fransız polisiyelerinin usta kalemi Jean-Christophe Grangé’yi mercek altına alıyor. Yeni sayı, raflarda…
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok okunan, tartışılan, her yeni kitabı merakla beklenen Fransız polisiye yazarı Jean-Christophe Grangé, tüm yönleriyle 221B Dergi’nin yeni sayısında.Fransız polisiyesi üzerine tez çalışması yapan Oytun Özgür, Fransız polisiyesinin kısa tarihçesini ve Grangé’nin bu tarihçedeki yerini aktardı. Yazar ve eserleri üzerine önemli çalışmalara imza atan Namık Kemal Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ali Tilbe, Kızıl Nehirler‘i tüm ayrıntılarıyla inceleyen makalesiyle 221B’de.Dedektifler Ne Yer, Ne İçer köşesinde Fulya Turhan, Fransız polisiye ustasının iki meşhur dedektifi Niémans ve Abdouf’u inceledi. Bir dönem Afrika’da yaşayan Gözde Demirel Akan, Lontana ve Kongo’ya Ağıt ışığında Grangé romanlarında bir cinayet sahası olarak Afrika’yı ve Afrikalı karakterlerin romanlarda yer buluşunu yazdı.
221B yazarları arasına katılan sinema eleştirmeni Tunca Arslan da Grangé romanlarının film uyarlamalarını değerlendirdi. Ayrıca Türkiye’deki tutkulu sayısız Grangé okurunu temsilen Kitap Ağacı Polisiye Kulübü’nden polisiyeseverler, Grangé’yi sevmelerini sağlayan nedenleri anlattı.
Hitchcock, Sayers, Gore Vidal ve diğerleri…
Kapak dosyası dışında farklı eserlerle tanışmanızı sağlayacak değerli yazılar da 221B’nin yeni sayısında. Saniye Çancı Çalışaneller, Gore Vidal ve mahlas isimle yazdığı polisiyelerin analiziyle bir sosyal roman olarak polisiye olgusunu inceledi. Çağla Üren, polisiye filmlerin üstadı Alfred Hitchcock’un eserlerini analiz etti. Ekin Açıkgöz, Polisiyenin Ölümsüz Silahları bölümünde doğaçlama silahları yazdı.
Tülay Güneş Kılıç, Polisiyenin Divaları bölümünde Dorothy L. Sayers ve eserlerini aktardı. Çizgi öykülerde Edhem Bey, bu sayıda yalnız değil; Yigilante Kocagöz’ün yazdığı, Deniz Ozan Coşkun’un çizdiği Domuz Avı, yeni sayıda.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • SihirliFlut

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%100 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0