Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hz. Peygamber (s.s.s)'den İmam-ı Zaman (a.f)'a Kadar Ehl-i Beyt'in İki Yüz Elli Yıllık Mücadele Tarihi

250 Yıllık İnsan

Ali Hamaney

250 Yıllık İnsan Gönderileri

250 Yıllık İnsan kitaplarını, 250 Yıllık İnsan sözleri ve alıntılarını, 250 Yıllık İnsan yazarlarını, 250 Yıllık İnsan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
·
Puan vermedi
Beklenen
Esere siyasi bir tahlil olarak bakabiliriz. Yazarın konuşmalarından oluşan bu eser, Hz. Ali'den başlayarak İmam Mehdi'ye kadar gelen süreci tek bir insan tavrı ile değerlendirir. İmamların her biri yaşadığı dönemin şartlarına göre strateji sahibidir. Yazar, mesela Hz. Hasan, Hz. Hüseyin döneminde yaşamış olsaydı onun gibi duruş sergilerdi der. 250 Yıllık İnsan ismi biraz da buradan gelir.
250 Yıllık İnsan
250 Yıllık İnsanAli Hamaney · Feta Yayıncılık · 201742 okunma
397 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
250 Yaşlı İnsan
250 Yaşlı İnsan
Rəhbər rəhbərdir və yazdıqı kitab da özünə layiqdir. Kitabda siyasi və ictimai baxımdan İmamlarımızın (ə) şəxsiyyətlərini və fəaliyyətlərini oxuyucular çatdırmışdır. Deyə bilərəm ki‌, İmamların (ə) tarixdə rolunu, böyük şəxsiyyətlərini, etdikləri fəaliyyətləri bizə çatdıra biləcək oxuduğum ən gözəl kitablardandır.
250 Yıllık İnsan
250 Yıllık İnsanAli Hamaney · Feta Yayıncılık · 201742 okunma
Reklam
Büyük güçlerin, bu kurtarıcının sesinin onların kulağına ulaşmasına izin vermemesi bir düğümdür. Bakış açımızı genişletmeli ve kendi evimizin içinde günlük hayatımızı geçirmekle sınırlı kalmamalıyız. Dünya genelinde insanlık kurtuluş istemekte; ama kurtuluş yolunu bilmemektedir. İmam Seyid Ali Hamanei
Sayfa 381
·
Puan vermedi
Birinici İmamımız İmam Əlinin İmamməti dövründən sonncu İmamın qeybə çəkilməsinə qədərki dövr təxminən 250 ili əhatə edir. Və müəllifin bu kitabında bu 250 illik dövr bir insanın həyatı kimi təsvir olunub və bu güclü məntiqə sahib olan əsərə maraq qatıb.
250 Yıllık İnsan
250 Yıllık İnsanAli Hamaney · Feta Yayıncılık · 201742 okunma
İslam ve Kadın
En büyük bilim adamları oldukça karmaşık elektronik araçlar, kıtalararası roketler veya uzayı kontrol edebilecek araçlar yapabilirler... Ama bu buluşların hiçbirisi yüce bir insan yetiştirmekten daha değerli olmaz. İnsanı yetiştiren, o yüce varlık Annedir. İslâm'ın istediği kadın örneği budur.
Sayfa 48
Hz. Peygamber ve İki Taraflı Davranış
Hz.Peygamber hiçbir zaman iki taraflı konuşmamıştır. Elbette düşmanla yüz yüze geldiğinde oldukça dikkatli siyasi işler yapıyordu ve düşmanı yanıltıyordu. Birçok durumda Hz. Peygamber ister askerî isterse siyasi açıdan olsun, düşmanı gafil avlamıştır. Ama müminlerle ve kendi halkıyla her zaman açık, şeffaf ve net konuşmuş; siyasi ağızla konuşmamıştır.
Sayfa 51
Reklam
Hz. Peygamber
O (Hz. Peygamber) on yıl yönetimde kaldı. Ama bu on yılda yapılan işe baktığımızda; bunları eğer çalışkan bir topluluğun uhdesine bırakırsak bütün o işleri, çabaları ve hizmetleri yüz yılda bile yerine getiremezler.
Sayfa 52
Allah böylece hakkı ızhar eder ve batılı batıl kılar
Ey Müslümanlar, ilahî gücü yumruk darbelerinizle düşmana tattırasınız diye, istemediğiniz hâlde sizi düşman ordusunun karşına diktik.
Sayfa 44 - Kevser Yayınları, Çeviri: Derya Töre, Yusuf Töre
Hazreti Fâtımatü'z-Zehra
... Sonra da Medine'ye hicret edince, bütün yaşamını Allah yolunda cihada adamış, on üç yıllık müşterek yaşamlarının hiç bir yılını belkide yarım yılını bile Allah yolunda cihad için kılıç kuşanmadan geçirmemiş olan bir adamla evlendi. Bu büyük ve fedakar hanım, böylesine mücahid ve savaş meydanlarının daimi savaşçısı olan bir adama layıkıyla eşlik etmiştir.
Sayfa 123 - Hz Fâtımatü'z Zehra bölümüden bir kesitKitabı okudu
Hz Fâtımatü'z-Zehra
Zehra-i Ethar'ın yaşamı dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Elbette biz o yüce şahsiyetin manevi makamının tarifini düşünmüyoruz, Fâtıma-i Ethar'ın manevi makamlarını anlayıp derk etmeye gücümüz yetmez.............. Lâkin bu yüce insanın normal yaşantısında önemli bir nokta vardır. Bu nokta; bir taraftan eşine ve çocuklarına davranışı ve evdeki görevlerini yerine getirmesi, diğer taraftan bir MÜCAHİT ....... aynı şekilde üçüncü yönüyle de bir ABİD......... Bu üç boyutun toplamı, Fâtımatü'z- Zehran'ın (s.a) ''nın hayatının parlak noktasıdır. Hazret bu üç boyutu birbirinden ayırmadı. Bazıları, insanın ibadetle meşgul olunca, artık bir abid, dua ve zikir ehli olduğunu ve siyasi bir insan olamayacağını zannederler. Yahut bazıları, birinin siyaset ehli olunca -ister kadın ister erkek- cihad meydanında faaliyet gösterince, eğer kadın ise bir ev kadını, annelik ve eşlik görevini yerine getiremeyeceğini, erkek ise de eviyle işiyle ilgilenemeyeceğini zannederler. Bunların birbirinden farklı şeyler olduğunu düşünüyorlar, oysaki, İslam'ın nazarında bu üç şey birbirinden farklı ve birbirine zıt değildir, bunlar kâmil insanın şahsiyetine yardımcı dahi olurlar.
Sayfa 122 - kitabın Hz Fâtımatü'z-Zehra bölümündenKitabı okudu
Reklam
SarAllah
Islâm tarihinde kanlarını isteme hakkının Allah'a ait olduğu söylenen iki kişi vardır. Bu iki kişiden biri Imam Hüseyin (a.s) diğeri de babası Emirelmü'minin (a.s) dır. #matem_ayi
Bir kimsenin hakkını gözetmeniz, sizi ona hakkı uygulamaktan alıkoymasın. (Imam Ali a.s.)
74 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.