Kitabın arka kapağından: Gözlerim son düzlükte ilerlerken mehtabına, İçindeki çocuğa kıyamadım ben.
İsterdim ki sen de gönlümün mabedinde öylece kalakalsaydın. Sevgi sözcüklerimle ısıtırdım içini. Kalbin ısınırdı başka ellere titremeden. Sarılırdım kokunu ellere hapsetmeden. Gözlerinin içine bakardım, bilirdim sen sözcüklerle sevgini anlatamazdın, gözlerinden anlardım gurbetini.
Saçlarını okşardım çölde suya hasret kalmak gibi. Kaşlarına dokunurdum, bilirdim gideceğin yolun habercisi idi. Göğsüne yaslanırdım kalbinin o muazzam ritmini yakalayabilmek için. Gülüşüne gizlerdim mutlu ol der gibi...
Sevgimi ellerinle nasıl itebildin?
Kitapta sevginin gücünü karşılıksız sevgiyi ve hissedilen hasreti gördüm. İçin acısa da bırakmak zorunda olmanın acısı. Bazen bırakmak gerekiyor yoluna devam etmen ayakta kalman için. Her ne kadar zor olsa da bırakır insan seni, senin onu sevdiğin gibi sevmezse. At içine gözyaşlarını bırak gitsin seni sevmiyorsa sevmesin...
********
Kalbimizin temizliğini, sadakatini, iyi niyetini kara bulutlarla örtmek kendimize yapacağımız en büyük kötülük değil mi?
Merhaba! Hangi dönemde okunursa o döneme ait duygularınızı tazelersiniz. Yani şöyle anlatayım: Mesela bir ayrılık döneminden geçerken okursanız ayrılığın verdiği acıyı iliklerinize kadar hissedersiniz veyahut bir mutluluk döneminden geçerken okursanız daha önceki yaşanmışlıklarınızı hatırlatarak yüzünüzde bir tebessümle belirir o anılar... Bazı cümleleri ise insanı harekete geçirmeye teşvik ediyor, şöyle örnek vereyim: “Tutunmaya ihtiyacımız var” diyor devamında da ekliyor işte, “Peki sen tutunmak için fazla beklemedin mi?” Sence de haklı değil miyim, seni, duygularını, içinde saklı tuttuğun bir şeyleri harekete geçirmedi mi bu cümle?
Yazarın kalemini sevdim, dili sade ve anlaşılır. Edebiyatı güzel biçimlendirip şekil vererek kelimeleri özenle seçip yerli yerinde kullanmış. Gönül kırgınlıklarıyla, keşkeleriyle, yıpratılarak acı veren satırlarıyla kendinizi görüp içinizi kalbinizi yakıp kül edecek. Edecek ki kor bir halde bulacaksınız benliğinizi, hayatınızı sorgulayarak..
Unutma, ruhsal acı dünyanın en büyük cezasıdır. Güzel sevenlere rastlasın kalbiniz...
********
Ah KalbimMihriban Demircan
Kitabı roman zannederek almıştım. Ancak öyle değilmiş. Kısa kısa yazılar var. Bunu bilerek okuyun veya alın. Bu kitabı canım sıkkın olduğunda açıp 2/3 sayfa okuyorum. Bitirme derdimin olmadığı bir kitaptı açıkçası. Bu yüzden de okuma süresi fazlaca uzun(483 gün ). Kitabı tekrar okumak istiyorum. Kitabın okunmasının bir zamanı olduğunu düşünüyorum. Hatta bir not da bıraktım kendime. Birine aşık olduğum zaman tekrar okuyacağım. Bir duyguyu tatmadan onun acısını okumak, tam empati yapamayacağım bir konu. Bu yüzden altını çizdiğim yerlere gidip tekrar okumayı istiyorum.
Kitap çok güzel bütün okurlara öneririm ve kitabın yazarı olan Mihriban Demircan’a kariyerinde başarılar diliyorum ve yeni bir kitap çıkarırsa hiç düşünmeden kitabı alıp okumayı düşünüyorum…
Mihriban Demircan
Kalbimizin temizliğini, sadakatini, iyi niyetini kara bulutlarla örtmek kendimize yapacağımız en büyük kötülük değil mi?
Merhaba! Hangi dönemde okunursa o döneme ait duygularınızı tazelersiniz. Yani şöyle anlatayım: Mesela bir ayrılık döneminden geçerken okursanız ayrılığın verdiği acıyı iliklerinize kadar hissedersiniz veyahut bir mutluluk döneminden geçerken okursanız daha önceki yaşanmışlıklarınızı hatırlatarak yüzünüzde bir tebessümle belirir o anılar... Bazı cümleleri ise insanı harekete geçirmeye teşvik ediyor, şöyle örnek vereyim: “Tutunmaya ihtiyacımız var” diyor devamında da ekliyor işte, “Peki sen tutunmak için fazla beklemedin mi?” Sence de haklı değil miyim, seni, duygularını, içinde saklı tuttuğun bir şeyleri harekete geçirmedi mi bu cümle?
Yazarın kalemini sevdim, dili sade ve anlaşılır. Edebiyatı güzel biçimlendirip şekil vererek kelimeleri özenle seçip yerli yerinde kullanmış. Gönül kırgınlıklarıyla, keşkeleriyle, yıpratılarak acı veren satırlarıyla kendinizi görüp içinizi kalbinizi yakıp kül edecek. Edecek ki kor bir halde bulacaksınız benliğinizi, hayatınızı sorgulayarak.
Unutma, ruhsal acı dünyanın en büyük cezasıdır. Güzel sevenlere rastlasın kalbiniz.
Aşk ve duygular hakkında kitapları okumayı bence birçoğumuz seviyoruzdur. Maalesef ki her yazar bu duyguları güzel aksedemiyor ancak yazarımız bence bu kitapta hislerini, hislerimizi güzel ifade etmişti.
Altını çizdiğim ve post-it kullandığım çok yer oldu. Çerezlik, bir günde kolayca bitirebileceğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Sadece bazı yerlerde birazcık tekrar yapılmış gibi olduğu için insanı sıkabiliyor onun dışında gayet güzeldi.
benim icin cok anlamli bi’ kitap kesinlikle okuyun.. her kelimesi ozenle secilip yazilmis bir kitap okuyun okutturun kitap bittiginde hayati sorgulama istegi duydum.
Kişisel gelisim okumayi sevenlere öneriyorum. Bir de ask acısı çekmiş olanlariniz varsa, yaralarinizi tekrar açılmasını istiyorsanız okuyabilirsiniz...
Aşk ve duygular hakkında kitapları okumayı bence birçoğumuz seviyoruzdur. Maalesef ki her yazar bu duyguları güzel aksedemiyor ancak yazarımız bence bu kitapta hislerini, hislerimizi güzel ifade etmişti.
Altını çizdiğim ve post-it kullandığım çok yer oldu. Çerezlik, bir günde kolayca bitirebileceğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Sadece bazı yerlerde birazcık tekrar yapılmış gibi olduğu için insanı sıkabiliyor onun dışında gayet güzeldi.
Kitaptan alıntılar:
Aşk güzeldir de hep bir yarım kalmışlık barındır içinde.
Yanıldığın kişiyle ne kadar mutlu olabilirsin?
Kimseye ikinci şansı vermeyin. Güzel sevseydi zaten ikinci şansa ihtiyaç duymazdı.
Biraz geç anladım sevgi'nin en büyük nimet olduğunu, İçim almıyor artık yalandan sevmeleri, sevilmeleri...
Sayfa sayısı: 177
Aldığım fiyat: 9,90 TL.
Merhaba canlarım
Bugün size bir çırpıda okuduğum, her satırı kalp kırıklıklarıyla dolu Ah Kalbim kitabından söz etmek istiyorum.
Terk edilmenin ardından yaşanabilecek tüm o çalkantılı duyguları, sitemleri ve pişmanlıkları çok açık bir dille ifade eden kitap, şiirler ve anlam yüklü cümlelerle bezenmişti. Normalde deneme türünde kitaplar pek okuyamam fakat, yazarımızın kalemi o kadar samimi ve yalındı ki, büyük bir keyifle okudum her satırı. Sizler de bu tür kitaplardan hoşlanıyorsanız eğer mutlaka okumanızı öneririm. Dipnot: Eğer gerçekten aşk acısı çekiyorsanız fena gaza gelebilirsiniz! :D
Mihriban Demircan