Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi

Immanuel Kant

Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi Sözleri ve Alıntıları

Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi sözleri ve alıntılarını, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi kitap alıntılarını, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
''Ne var ki, temelde yararlı olmaktan çok bencilce olan bu ayrıcalıktan vazgeçmem gerekiyordu; çünkü bir ilkenin kullanılıştaki kolaylığı ve görünüşteki uygunluğu, onun doğruluğu konusunda kesin bir kanıt sağlamaz; daha çok, sonuçlarını hesaba katmadan, onu kendisi için sıkı bir şekilde araştırmama ve tartmama konusunda, belirli bir yanlılık doğurur.''
Sayfa 20 - Türkiye Felsefe Kurumu, Üçüncü Baskı, Ankara, 2002.
''Demek ki mutlu olmak için, belirli ilkelere göre değil, yalnızca deneysel öğütlere göre, örneğin perhiz, tutumluluk, nezaket, sakınganlık öğütlerine göre eylemde bulunmak yeter; bunların, çoğu zaman esenliği ortalama olarak sağladıklarını deney öğretir.''
Sayfa 76 - Türkiye Felsefe Kurumu, Üçüncü Baskı, Ankara, 2002.
Reklam
''Ne var ki insan bir şey değildir, dolayısıyla sırf araç olarak kullanılamaz...''
Sayfa 100 - Türkiye Felsefe Kurumu, Üçüncü Baskı, Ankara, 2002.
...mutluluk kavramı öylesine belirsiz bir kavramdır ki, her ne kadar her insan ona ulaşmayı dilese de, hiçbir zaman kesinlik ve tutarlılıkla, aslında ne dilediğini ve istediğini söyleyemez. Bunun nedeni de şu : mutluluk kavramını oluşturan öğelerin hepsi deneyseldir, yani deneyden ödünç alınmalıdırlar...mutluluk aklın bir ideali değil, sırf deneysel nedenlere dayanan hayal gücünün idealidir...
Sayfa 34 - Türkiye Felsefe Kurumu.
...insanların haklarını çiğneyen, başkalarının kişisini sırf araç olarak kullanmak niyetindedir.
Sayfa 47 - Türkiye Felsefe Kurumu.
...insan bir şey değildir, dolayısıyla sırf araç olarak kullanılamaz...
Sayfa 47 - Türkiye Felsefe Kurumu.
Reklam
...her defasında insanlığa, kendi kişinde olduğu kadar başka herkesin kişisinde de, sırf araç olarak değil, aynı zamanda amaç olarak davranacak biçimde eylemde bulun.
Sayfa 46 - Türkiye Felsefe Kurumu.
"Ödev, yasaya saygıdan dolayı yapılan eylemin zorunluluğudur."
Suçsuzluk olağanüstü bir şeydir, ama ne yazık ki, kendini pek koruyamıyor, kolayca baştan çıkarılıyor.
Sayfa 20 - Türkiye Felsefe Kurumu.
Reklam
...özgürlük, yaptıklarımızda ve yapmadıklarımızda aklı kullanmamızı olanaklı kılan tek patikadır...
Sayfa 74 - Türkiye Felsefe Kurumu.
biraz da felsefe:)
Arzulama yetisinin duyumlara bağımlılığına eğilim denir; bu da her zaman bir "g e r e k s i n i m i" gösterir. Rastlantısal olarak belirlenen bir istemenin aklın ilkelerine bağımlılığına ise, "i l g i" denir.
''(...)Şimdi, hiçkimse başkasının mutluluğuna bir katkıda bulunmasa bile, ondan kasıtlı olarak birşey eksiltmediği takdirde, gerçi insanlık varlığını sürdürebilir; ancak herkes, elinden geldiği kadar, başkalarının amaçlarının gerçekleşmesi için çaba göstermezse, bu, kendisi amaç olarak insanlıkla negatif bir uyuşmadır, pozitif değil. Çünkü eğer bu tasarım bütün etkisini bende gösterecekse, kendisi amaç olan öznenin amaçları, olabildiği kadar, benim amaçlarım da olmalıdır.''
Sayfa 102 - Türkiye Felsefe Kurumu, Üçüncü Baskı, Ankara, 2002.
Ahlâksal değer söz konusu olduğunda, sorun olan, gördüğümüz eylemler değil, eylemlerin görmediğimiz o iç ilkeleridir.
572 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.