Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bediüzzaman Modeli

Akıldan Kalbe Yolculuk

Nevzat Tarhan

Akıldan Kalbe Yolculuk Gönderileri

Akıldan Kalbe Yolculuk kitaplarını, Akıldan Kalbe Yolculuk sözleri ve alıntılarını, Akıldan Kalbe Yolculuk yazarlarını, Akıldan Kalbe Yolculuk yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kuantum
Elektrik düğmesini çevirmeden elektrik yanabilecekse, Yaratıcı'nın "Ol" dediği zaman da her şeyin olması akıl dışı değildir. Bu olay fizikte 'kuantum kriptografisi' ile açıklanabilir.
Sayfa 83 - TimaşKitabı okudu
Panik Atak
Aklı bir cihaz olarak ele alan Bediüzzaman, nefis hesabına çalaştırıldığında tehlike ve sıkıntı verebileceğini, hüzün ve korkuya sebep olabileceğini belirtmektedir. Herhangi bir vasıtayla bir korku geldiğinde insanda kontrolü kaybetme duygusunu ortaya çıkarır. Varoluşun yanlış algılanması insandaki kontrol duygusunu etkiler.
Sayfa 125 - TimaşKitabı okudu
Reklam
222 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
* Bediüzzaman, düşünce sistemini oluştururken ve inancını delillendirirken mantık ilmini nasıl kullandı? * Maddeci ve tabiatçı anlayışın ileri sürdüğü tezleri nasıl çürüttü? * Atom içi dünyalardan tevhid hakikatine nasıl bir yolculuk gerçekleştirdi? * Bediüzzaman’ın ‘iki hikmet’ analizi nedir ve neden önemlidir? Bu kitap, Bediüzzaman’ın hayret verici kişiliğini ve eserlerini anlamaya yönelik bir çalışma. Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Bediüzzaman Said Nursî’nin tefekkür sistemini, kâinat görüşünü ve ulaştığı imanî sonuçları analiz ediyor. Bediüzzaman'ın eserlerini yazarken modern bilimlerin hangi metotlarından faydalandığını tespit edip Bediüzzaman'ın görüşlerini hem akademik olarak doyurucu ile hem de anlaşılır bir şekilde anlatıyor.  Diğer bir deyişle, Bediüzzaman’ın hayatı ışığında, insanın "Akıldan kalbe yolculuğu"nu…
Akıldan Kalbe Yolculuk
Akıldan Kalbe YolculukNevzat Tarhan · Nesil Yayınları · 2012145 okunma
Amaçtan hareketle sebep ortaya çıkar. Diyalektik materyalizm burdan ortaya çıkmıştır ve sonucu düşenerek sebebi anlamaya çalışmıştır. Fakat kuantum dinamiğine göre önce bilgi ( mânâ ) sonra madde vardır. Bu nedenle önce amaç sonra amacı açıklayan sebeplere ulaşılır
120 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.