Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bediüzzaman Modeli

Akıldan Kalbe Yolculuk

Nevzat Tarhan

Akıldan Kalbe Yolculuk Gönderileri

Akıldan Kalbe Yolculuk kitaplarını, Akıldan Kalbe Yolculuk sözleri ve alıntılarını, Akıldan Kalbe Yolculuk yazarlarını, Akıldan Kalbe Yolculuk yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Evrende gözüken madde dünyası görünmeyen mana dünyasının üstünde sadece bir perdedir.
Batı'da son yıllarda fark edilip yaygınlaşan akıl yürütme yöntemlerini Said Nursi'nin eserlerinde kullanabilmesi son derece hayret verici bir keşiftir. Aklı din ve varoluş bilimlerinde kullanması Bediüzzaman'ın sıradışı özelliğidir.
Reklam
İnsan yetenekler kümesi olarak doğar, daha sonra yetenekleri inkişaf eder.
Sayfa 133Kitabı okudu
İnsanlar niçin varolduğunu düşünür, cevap bulamadığı takdirde varoluş anksiyetesi oluşur. "Tesadüfen varsam, beni inorganik maddeler yarattıysa, o maddelere hesap vermeyeceksem, hayatın bir manası yok ve bu şekilde geçmez," diyerek depresyona girer. İnsanda metafiziğe ilgi duyduran meta kognisyon genetik kodları vardır.
Sayfa 116Kitabı okudu
Dünyada da ruh dinlenir, iç huzur elde edilebilir. Bu âlemin ne kadar sıkıntıları da olsa, dünyayı cennetin bekleme salonu gibi kabul ettiği için hoş görür. Musibetler, hastalıklar gelir, ama insan dünyadaki düzenin ve intizamın farkında olarak kurallara uymaya çalışır ve bu tür belaların geçici olduğunu bilir. Bunlara katlanırken iki sihirli kelime onu destekler: sabır ve şükür.
Sayfa 121Kitabı okudu
Akıllı insanlar, bir hadis-i şerifte beyan edildiği gibi "Temiz ve safı olanı al, kirli ve bulanık olanı bırak (Huz ma safa, da'ma keder)" kaidesiyle amel eder.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
3
Yüz sene önce diyalektik materyalizm bilim çevrelerinde kabul görüyordu. Artık günümüzde gelinen noktaya bakıldığında, kuantum dinamiğine göre önce bilgi (mana), sonra maddenin olduğu gözlemlendi. Bilginin maddenin yansıması olmadığı, tasarımsal bir varoluşun söz konusu olabileceği anlaşıldı. Önce plan, proje, tasarımın olduğu, sonra maddenin ortaya çıktığı kabul gördü.
2
Bu akım, geçtiğimiz asırlarda evrenin varoluşu hakkında, onun bir Yaratıcı'nın eseri olduğu tezine karşı açıklama getirilebilecek en etkili yol olarak ortaya çıktı. Ama bu tez için maddenin ezeli olması gerekir. Bu yaklaşımda madde esas alınarak diyalektik materyalizm ortaya çıkar ve buna göre önce madde, sonra bilgi vardır. Önce madde oluşur, maddenin insana yansıması sonucunda bilgi oluşur. Bilim dediğimiz şey, maddenin insandaki algılamasıdır.
1
Bir başka görüşe göre, insanlık çok-tanrılı dinlere tapıyordu, zamanla evrimleşti, tek-tanrıya tapmaya başladı, daha da evrimleşti, Tanrı'ya ihtiyaç kalmadı. İnsan bu şekilde evrimsel bir süreç geçiriyor, denilmektedir. Bu düşünceyle, artık Tanrı'ya ihtiyaç olmadığı bir döneme girildi, evren kendi kendine var oldu, tesadüfi varoluş içerisinde hayat bir mücadeledir, güçlü olan ayakta kalır, doğal ayıklanma vardır diyerek, biyolojideki bu akım tez olarak öne sürülmüştür.
Bediüzzaman, gelen hastalığın iman zaafı olduğunu ve pozitif bilim yoluyla inançsızlık akımı şeklinde girdiğini görmüştür. Bu akımın Ankara'da kadroları etkilediğini ve ciddi destek gördüğünü fark etmiştir. Zihinsel dönüşüm olmadan toplumsal dönüşümün olmayacağını bilen Said Nursi, inançsızlık akımına karşı fikri mücadeleyi başlatmıştır.
120 öğeden 71 ile 80 arasındakiler gösteriliyor.