Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Aklın Yıkımı 2

Georg Lukács

Aklın Yıkımı 2 Gönderileri

Aklın Yıkımı 2 kitaplarını, Aklın Yıkımı 2 sözleri ve alıntılarını, Aklın Yıkımı 2 yazarlarını, Aklın Yıkımı 2 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Heidegger 'de nesnellik iddiası Scheler 'de olduğundan bile daha belirgindir ve buna rağmen görüngübilimin öznelci özelliğini çok daha dikkat çekici kılmıştır. Katı bilimsel yaklaşıma yönelik Husserlci eğilim daha şimdiden tamamen yok olmuştu. Varlığın nesnel bir öğretisini, bir ontolojiyi savunmaya çalışırken Heidegger 'in onunla antropoloji arasına net bir çizgi çekmesi gerekiyordu. Ama bu ana sorunlara geldiğinde ve saf, müstakil bir yöntembilimle uğraşması söz konusu olmadığında gerçekte Heidegger ' in ontolojisinin nesnelci bir maske ardındaki dirimselci antropoloji olduğu ortaya çıkar
Jaspers bir varoluşçu, usdışıcı, Kierkegaardcı ve Nietzscheci olduğundan Hitler döneminde hiç kimse ona somut bir itiraz yöneltemezdi. Şimdi, Hitler'in düşüşünden sonra Jaspers aklı... keşfeder. Bu doğaldır: artık "akıl" daha önce usdışıcılığın yaptığı gibi Marxçılığı çürütmeye adanmıştır.
Reklam
Özgün içerik konularında, belirlenmiş olan yoldan bir sapma gerçekleştiğinde kamu aygıtı tarafından genellikle doğrudan zulme karşılık gelen (Chaplin) bir örtbas etme süreci başlar (örn. Eluard'ın cenazesi ve ölüm ilanı). Bu nedenle uyumsuzluk savunucularının uygulamaya bakıldığında "özgür dünyada" ne tür bir uyumsuzluğa izin verildiğini kendile­rine sormaları gerekir.
Koestler
Lirik şiir ve ilahi şiir vardır; bir de aşk şiiri ve isyan şiiri; döneklik şairleri diye bir şey yoktur.
Mailer'ın General Cummings'i "Korku yirminci yüzyıl insanının koşuludur"
Eğer bir insan çağdaş (kapitalist G. L.) dünyayı reddederse onu en tipik biçiminde reddetmeye hakkı vardır ve olguların çoğunluğunda bu biçim Amerikan biçimidir. Amerikalılar özellikle ahlaksız oldukları için değil günümüz dünyasında teknoloji alanında lider konumunu işgal ettikleri için. Bundan Amerika hakkında olumsuz sonuçların çıkarılabilmesi engellenemez. Her koşulda, çağdaş dünyayı şu ya da bu nedenle reddeden birine onu en mükemmel biçimde redeletmesi öğütlen­miştir.
Reklam
Koestler
Avrupa'nın tarihin son bulmakta olan bir kesimine mahkum olduğuna inanmaya başladım. Deyim yerindeyse bu benim düşünsel hakikatim. Dünyaya uzaktan, sonsuzluk içinde bakarken onu rahatsız edici bile bulmuyorum. Ama aynı zamanda savaş umutsuz bile olsa kötüyle savaşmanın etik zorunluluğuna da inanıyorum... Bu düzlemde benim düşünsel hakikatim bir bozgun­cu propaganda ve dolayısıyla ahlakdışı bir etki haline geliyor
Koestler
Avrupa sanatı ölmektedir çünkü hakikat olmadan yaşayamaz ve onun hakikati arsenik haline gelmiştir...
Toynbee
Oluş en iyi bu türden mitolojik imgelerle ifade edilebilir çünkü imgeler bir gözlemin mantıksal terimlere tercüme edilmesi sırasında ortaya çıkan çelişkilerden etkilenmezler. Tanrının evreni mükemmelse mantıksal olarak ondan bağımsız hiçbir Şeytan var olamaz; eğer Şeytan varsa, yıkmaya geldiği mükemmellik yalnızca onun varlığı sayesinde zaten kaçınılmaz olarak kusurlu olacaktır. Mantıksal bir çözümün ötesinde kalan bu çelişkiyi şair ve kahinin düş gücü sezgisel olarak aşar....
Aron, Fransız­ Amerikan ilişkisini ele alırken eski ve yeni yoldaşlar konusuna döner yani, "Amerika'nın emrini, eski zamanlarda Üçüncü Reich yönetimi karşısında eğildikleri gibi hızla kabul eden o insanlar. Ne yazık ki bunlar kimi zaman aynı insanlardır"
Reklam
Weinstein
Sanayileşmiş ulusların mücadelesi artık savaş 'duygulanımını' bilmiyor... Gerçekte Amerikan birlik­leri savaş alanında ve eğitim yöntemlerinde duygusuz bir ordudur
Hitler köklü ve dolayısıyla alevlenmeye hazır olan Alman ulusal duygularını şoven saldırganlık ve global fetih ideolojisine yöneltti. Bumham ve ben­zeri doğrudan savunubilgicileri yalnızca Amerikan ulusu için değil her ulus için aynı hedefi koydu. Ancak, bu türden bir ideoloji yaratamadılar. Hitler de ideolojisinin Almanya sınırlarını aşıp bir
* Çıplak ve Ölü ** HaçlılarKitabı okudu
Heidegger, Sartre, Kafka ve Camus, bırakın da dünyada güvenle yaşamaya devam edelim. İleri sürdükleri kopuş her ne kadar heybetliyse de kökten bir kopuş değildir. Ayaklarını bastıkları zemin sağlamdır. Yıkıcı deprem eski konutlarımızı yıkıntıya çevirir ama yıkıntılar arasında bile yaşamaya devam edebilir ve yeni evler inşa edebiliriz. Ama tüm bu üzücü kayıplardan sonra Wittgenstein bizi destekten tamamen yoksun bırakır. Çünkü eğer yıkıntılarla birlikte zemin. devrilen ağaçla birlikte kökler de yok olursa artık desteğimiz kalmaz. Artık hiçliğe de başvuramaz ya da saçma olanı berrak zihinlerle karşılayamayız. Hep birlikte yok olmamız gerekir.
Wittgenstein
Bilimin tüm sorularını yanıtlamış olsaydık bile yaşam sorunlarına dakunacak kadar çok bir şey yapmamıs olduğumuzu hissederdik. Çünkü o zaman geriye tek bir soru bile kalmayacaktır ve yanıt sadece budur. Yaşam sorununun çözümünü sorunun yok olmasında görürüz. (Yaşamın anlamını bulduğunu düşünen insanların bu anlamın içeriğini yüksek sesle dile getire­ memelerinin nedeni bu değil midir?) Bu gerçekten anlatılamaz bir şeydir. O kendisini açığa çıkarır. o gizemli alandır.
65 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.