Alchemised

SenLinYu
Yazar:
SenLinYu
Tahmini Okuma Süresi:
30 sa. 50 dk.
Sayfa Sayısı:
1088
Basım Tarihi:
Şubat 2026
İlk Yayın Tarihi:
Eylül 2025
Yayınevi:
Nox Yayınları
Orijinal Adı:
Alchemised
Orijinal Dil:
İngilizce
ISBN:
9786259254548
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Ciltli
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Puan vermedi·1088 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2026 13:08
“Alchemised” — Karanlığın, simyanın ve ihanetin iç içe geçtiği büyüleyici bir dünya. SenLinYu, Alchemised ile okuru yalnızca fantastik bir hikâyeye değil; güç, fedakârlık ve aşkın yıkıcı doğasına doğru derin bir yolculuğa çıkarıyor. Kitap, ilk sayfadan itibaren gotik atmosferiyle insanı içine çekiyor; karanlık koridorlar, kadim sırlar ve her satırda hissedilen yaklaşan felaket duygusu hikâyeyi yoğun bir gerilimle örüyor. Yazarın en güçlü yanı, karakterlerin iç çatışmalarını ustalıkla işlemesi. Burada hiçbir karakter tamamen masum ya da tamamen suçlu değil; herkes kendi yaralarıyla, korkularıyla ve arzularıyla savaşıyor. Bu da hikâyeyi sıradan bir fantastik romandan çıkarıp duygusal olarak ağır ve etkileyici bir hale getiriyor. Simya teması sadece bir büyü sistemi olarak değil, dönüşümün metaforu olarak kullanılmış: güç uğruna neler feda edilir, insan ne zaman kendini kaybeder ve aşk gerçekten kurtuluş olabilir mi? Kitap bu soruları sert ama etkileyici bir şekilde sorguluyor. Atmosferik anlatımı, yoğun romantik gerilimi ve karanlık estetiğiyle Alchemised, özellikle gothic fantasy, enemies-to-lovers ve morally grey karakterler sevenler için unutulmaz bir deneyim sunuyor. Bazı kitaplar okunur, bazıları ise insanın içine işleyip iz bırakır. Alchemised, ikinci gruba ait.
1000Kitap
AlchemisedSenLinYu · Nox Yayınları · 2026275 okunma
Bir Hayal Kırıklığı Daha
3/10
·1088 syf.··
2026 190. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 03 Haziran 2026 02:53
Bu kitabı okumakla kaybettiğim zaman yetmezmiş gibi bir de üstüne inceleme yazmak kendime haksızlık olur. Yine de; sosyal medyadaki içerik üreticiler bu kitap üzerinden gerçekten çok para kazanmış olmalı. İşte böyle bir kitaptı.
1000Kitap
AlchemisedSenLinYu · Nox Yayınları · 2026275 okunma
2/10
·1088 syf.··
2026 10. kitabı
cok harbi soruyorum bu kitap saka mi... ben bunun bir fanfic uyarlamasi oldugunu bilmeden basladim ve kitap 200lere dogru asiri sıkıcılasip aynilasinca diyim ki digerleri ne dusunmus. cunku inanilmaz ovulen bir kitapti. neyse gittim baktim harry potter fanficiymis. orada bir zaten durdum dedim wow cunku fanficin amaci zaten internet ortaminda KALMASIDIR. baskasinin karakterleri ve evreni uzerinden fanfic yaziyorsaniz bile bunun basilmasi beni gercekten sok etti. odul falan vermisler bir de harbiden rezillik yani. 3 kitap tek bir kitap haline getirilmis gibiydi 1k sayfa olmasini da acikliyor bu. yazar bolmus gerci ama keske 2 kitap falan yapsaydi. karakterler bir tuhafti olay orgusu bir tuhafti... gittim tam 2 gunumu harcadim bir de bunu okumak icin sonunu merak ettigimden sirf... uzun suredir okudugum ilk kitabin boyle olmasi beni harbiden yaraladi maalesef. 3 puani da yazar ugrasmis diye veriyorum ya. kainein saclarinin gumus-sari olmasi da yardi knk bari dis gorunuslerini de degistir ne oldugunu anlamayalim. iyi ki pdf okumusum 600 lira verseydim suna cok kotu olurdum bir daha kitap falan almazdim hayata kuserdim. enemies to lovers yazmayi amaclamis sanirim kralice? ama oyle bir vibeda alamadim. keske fanfic olarak kalsaymis. bana ne aski gecirebildi ne sadakati gecirebildi.. 1000 sayfa dile kolay ne anlattin sen? hicbir sey. bir de ilk basta felaket heveslenmistim cunku isyan zaten fantastik kurgularin en has konusudur. dedim wow ilk defa isyandan sonrasini okuyacagiz. basarisiz bir isyanin hem de. ilk 300 sayfayi hic atlamadan okudum bu yuzden umudumu kaybediyordum ama DAYANDIM. sonraki 700 sayfa... bu ikisinin carpik iliskisine yorum bile yapmiyorum. bazi sahneler de cidden igrencti. hani kurgunun fanfic oldugu o kadar belli ki... hp evrenini bilmeyenler zaten
AlchemisedSenLinYu · Nox Yayınları · 2026275 okunma
Alchemised
9/10
·1040 syf.··
2026 16. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 00:07
Herkese merhaba, Geldik şu zamanlarda hem fiyatı ile hemde popülerliği ile konuşulan kitabımıza, biraz uzun bir yorum olacaktır. İlk önce şu konudan başlayalım; Yayınevinin bu kitabı bu kadar yüksek fiyatla piyasaya sürmesi ve sonrasında CEO’su mu artık kimse; okuyucularla dalga geçer gibi paylaşımlar yapması tam bir skandaldır. Gerçekten büyük bir fiyasko… Bu kitabın böyle bir yayınevinden çıkması yazık oldu. Üstelik verdiğimiz paranın karşılığı kesinlikle alınmadı.Ciltli kitaba 750 TL verdik ama kalite sıfır: yapraklar ince ve dayanıksız, kapak kenarları hemen soyulmaya başladı, birkaç okuma daha yapsak yırtılacak. Çeviri de tatmin edici değildi; bazı bölümler düz ders kitabı cümleleri gibi yazılmış, anlamı belirsiz kelimeler açıklanmamış. Buna rağmen yayınevi kendi kendini öve öve bitiremedi. Oysa övgüyü okuyucudan beklemeleri gerekirdi Okumak ısteyenlere fılan biraz yardımcı olur belki. Ben yazarı daha Manacled yazdığı zamandan biliyorum, o hikayesini internet üzerinden okumuştum(bende hermonie ve draco fanıydım) , baya oldu tabi, unutmuşum , bun hikaye ile pekiştirdik... merak edenlere burdan söylıyım, normalde yazarım Draco-hermoni fanı, bunun üzerine fan hıkayeleri olarak bu hikayeyi yazıyor ama cok sevilince kitap olarak çıkartmağa karar veriliyor ama öyle böyle sevilmedi baya baya yani... bunun üzerine karakterlerin isimlerini ve bazı terimleri değiştiriyor genel olarak, hikayenin gidişatı filan aynıydı. Sadece bu okuduğumuz cok fazla detaylıydı, evreni baya anlatmış,diğerinde bu kadar ayrıntı yoktur. Şimdi puanımdan belli olduğundan ben sevdim ve beğendim. Ben öyle kolay kolay 9 vermem beni bilenler bilir. Tabikide eksik yerleri vardı eleştirimizi yapacağız. Spoi vermeden anlatmaya çalışacağım. Kitabımıza gelirsek; kitabımız 3 kısımdan oluşuyor,
Fantastik
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025275 okunma
Harry Potter fanfiction
Puan vermedi·1088 syf.··
2026 8. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 15 Mart 2026 19:59
İlk başta HP fici olan bu kitap çok sevilmesi üzerine telif hakları nedeniyle de karakterler ve evren değiştirilerek basıldı. Çok övüldüğü için ben de merak edip okudum. Konusundan kısaca bahsedeyim önce. Sonsuz alevin şifacısı olan Helena Marino savaş sırasında esir düşüyor ve karşı tarafın bilmemesi gereken şeyleri bildiği için zihnindeki anıları kilitliyor. Bu yüzden kendisi bile hayatıyla alakalı birçok şeyi unutmuş oluyor. Kitap üç kısımdan oluşuyor. Günümüz, geçmiş ve yine günümüz. İlk kısım, ilk 300 sayfayı içeriyor. Helenanın esir düştüğü andan sonrasını okuyoruz. İkinci kısım, geçmişten oluşuyor. 300-900 sayfa arasını kapsıyor. Bunu ilk gördüğümde bu kadar geçmiş mi olur diye düşünmüştüm ama aşırı bir geçmiş de değil. Aslında her şeyin nasıl başladığını gördüğümüz, karakterleri ve evreni daha iyi tanıdığımız yer burası. Helenanın esir düşme kısmına kadar devam ediyor. Üçüncü kısım da 900 sonrasından devam ediyor. Burda da ilk kısmın devamını okuyoruz ama her şeyi bilerek. Yazarın bu şekilde yazma sebebi bizim de helenayla beraber ne olduğunu anlamamızmış. İlk kısımda helenanın hafızasının büyük bir kısmı yok ve bizde pek bir şey bilmiyoruz. Hafızası geri gelince onunla beraber biz de öğrenmiş oluyoruz. Yabancılarda bu yüzden 1-2-1-3 şeklinde okuyanları gördüm. Geçmiş zamanı da öğrendikten sonra tekrar başa dönüp okuyanlar var. Ya da ilk önce geçmişi okuyup daha sonra günümüzü okuyanlar da var. Kitaptaki sırasıyla okumak daha iyi bence. Yepyeni bir evren, güç sistemi gördüğümüz için bunun hakkında çok fazla bilgi ve detay var. Bunları okumak ve anlamaya çalışmak benim için sıkıcıydı. Özellikle Helena ve Kaine sahneleri akıcıydı. Helena bir şifacı olarak insanları iyileştirirken Kaine Ferron ise Yüce İnfazcı adıyla öldürmekten sorumlu. Şifacı ve Katil
1000Kitap
AlchemisedSenLinYu · Nox Yayınları · 2026275 okunma
6/10
·1040 syf.··
2026 3. kitabı
Kitabı karton kapak olarak satın aldım. İçinden sticker çıktı. Fiyatı gerçekten yüksek ancak sayfalar çok kaliteliydi 1000 sayfa olmasına rağmen kırılma olmadı. Çeviri güzel ve özenliydi. Kitap 3 bölümden oluşuyor. Okunmaya değer mi emin değilim. Evren güzel ve detaylı oluşturulmuş. Erkek ana karakterimiz haricinde diğer karakterler de tam tersi sığ ve kötü. Karakterlerle, özellikle ana karakter Helen ile bağ kuramadım. Özellikle diyalogları okurken bu karakter aptal mı dedim. Hikaye boyunca olması gereken karakterin kişisel gelişimi de yok. Örneğin, ana karakter erkek tarafından harekete maruz kaldı, itildi kakıldı sonra da hiçbir şey olmamış gibi ilk yardım kiti hazırlayıp verdi. Bazı sahneleri okurken ben utandım ama yazar yazarken utanmamış, cinsel istismar boyutuna varacak olay silsilesi hiç gerekli değildi.
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025275 okunma
8/10
·1088 syf.··
2026 7. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2026 04:06
Selamlar. Ben kitabın genel olarak abartıldığını düşünüyorum. Savaşın bütün trajedisini yansıtan bir hikaye olarak deneyime puanım 10/10 ancak kitabın işleyişi, evren, karakterler, anlatım gibi kriterleri değerlendirdiğimde puanım 8/10’e düşüyor. Yorum kısmına geçmeden önce kitabı nasıl okuduğumu anlatarak başlamak istiyorum. Ben kitapları postitleyen biriyim. Bu kitabı okurken de bir renk postiti bilgi içeren bölümlere ayırdım. Yazar evren, olayların geçmişi, politika, güç itemleri, simya mantığı gibi gibi konularda bütün bilgileri hikaye akışında parça parça veriyor. Seri bir şekilde okuyup geçtiğinizde arada önemli bilgileri kaçırıyorsunuz. Yazarın akışta verdiği neredeyse her minik bilgi parçası kitabın ilerleyen bölümlerinde önemli bir detay haline geliyor. Birinci bölümü bitirdiğimde -300. sayfada - o kadarda önemsemediğim bilgi parçalarının başıma bela olacağını anlayıp kitabı baştan taradım ve bu bilgi parçalarını tekrar okuyup geri dönebilmek için postitledim. Size de en baştan okurken okuduğunuz her yeni bilgiyi postitlemenizi tavsiye ediyorum ki çok fazla katmanı olan bu kitaptan maksimum keyfi alabilin. Kitapla ilgili söyleyeceğim bir sürü negatif şey var ama kitabın geçtiği savaş atmosferi o kadar iyiydi ki kitabın sonuna kadar merak ederek okudum. Kitap genel anlamda çok katmanlı. Ciddi bir politik altyapı işlemiş yazar. Sönmeyen Alev ülkeyi yöneten bir tarikat aslında. Bir tarafta Paladia’yı yöneten Sönmeyen Alev diğer tarafta da ülkenin sanayisini yönet metal loncaları var. Dini temsil eden ve kutsandıkları için ülkeyi sonsuza kadar yönetmeye hakları olduğunu düşünen Holdfast ailesi ve Sonsuz Alev’le ülkenin ekonomisi ve sanayisini elinde tutan metal loncalarının arası nesillerdir gergin. Morrough’nun gelmesiyle birlikte loncalar Morrough’un arafında
AlchemisedSenLinYu · Nox Yayınları · 2026275 okunma
The ring burned again and again and again...
8/10
·1088 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 25 Nisan 2026 00:29
Çok uzun bir inceleme oldu sanırım ama spoiler olmayacak tüm yazıyı rahatlıkla okuyabilirsiniz. Öncelikle bir tavsiye ile başlamak istiyorum. Kitabın çıkış noktası bir Harry Potter fanfic’i olduğu için okurken karakterleri ve olayları ister istemez HP evreniyle karşılaştırma ya da eşleştirme eğilimi olabiliyor. Ama ben bunu çok önermem. Zaten kendi içinde yeterince ağır ve karmaşık bir dünya var karşımızda. O yüzden ben bu hikayeye artık bağımsız bir evren olarak yaklaşmanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Kısaca konudan bahsetmek gerekirse Paladya, Ölümsüzler tarafından ele geçirilmek isteniyor ve biz bu savaşın ortasında iki karaktere odaklanıyoruz. Şifacı Helena Marino ve katil Kaine Ferron. Hikaye Helena’nın savaş sonrası bir staz tankından çıkarılmasıyla başlıyor. Direniş grubunun yok edildiğini öğreniyor ve aynı zamanda zihninin içinde hapsolmuş durumda. Çoğu şeyi hatırlamıyor. Kayıp anılarını ortaya çıkarması için de Kaine’in yanına gönderiliyor. Kitap üç kısımdan oluşuyor. İlk kısımda Helena’nın hafıza kaybı sürecini ve Ferron’un bu anıları ortaya çıkarmaya çalışmasını okuyoruz. İlk başta fazla detaylı ve karmaşık gelebilir ama aslında hiçbir şey gereksiz detay değil. Evrenin terimleri ve büyü sistemi başta biraz yoruyor ama burayı anlayarak okumanız çok önemli. Benim bu kitabı yeni okuyan birine tavsiyem kesinlikle bu olurdu. Kitapla ilgiliyseniz bazı yerlerde önerilen 1-2-1-3 okuma sırasını görmüşsünüzdür ama ben bunu da önermem zaten sayfa sayısı yeterince fazla. İlk okuyuşta birinci kısmın sindirilerek okunmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum. İkinci kısımda artık Helena karakterimizin hafızasından geçmişe gidiyoruz ve ilk kısımdan paralellikler görüyoruz. Ben bu kısımı bir yerden sonra çok sevmeye başladım (spoiler olmasın diye söylemeyeceğim)
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025275 okunma
10/10
·1040 syf.··
2025 22. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2025 20:19
Öncelikle gerçekten müthiş bir kitaptı. Kalınlığı gözünüzü korkutmasın çok hızlı bittirilebilecek bir kitap, benim hem yazılıya denk gelmesi hem de biraz da kendim kitabı bittirmemek istememle alakalı, kitabı okuma sürem fazla. Ama bence 2-3 günde rahatlıkla bittirebilirsiniz. Ben kitabı İngilizce okudum, ingilizcesi için diyebilirim ki gerçekten çok güzeldi, sadece seviyeniz B2 veya C1-C2 değilse zorlanabilirsiniz. 3. Kişi olarak anlattılıyor, şu an ve geçmiş olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Kitabın konusunu yazmayacağım çünkü en ufak bir spoiler bile vermek istemem. Tek diyebilceğim “dark fantasy” olarak geçmesine rağmen, içinde gerçek dışı olaylar (büyü, ölümsüzlük…) gibi terimler geçmesine rağmen gerçekçiydi. Ben normalde böyle gerçek dışı “Fantasy genre” olan kitaplara önyargılı bakarım ama bu kitapta öyle değildi çünkü gerçekçi yazılmış ve yazar aralara eklemiş. Okumanızı tavsiye ederim, eminim türkçe çeviriside en az İngilizcesi kadar güzeldir. İyi okumalar :)
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025275 okunma
6/10
·1040 syf.··
2026 16. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 21:59
Üzülerek söylüyorum ki ben fanfic insanı değilmişim… verdiğim puandan anlaşılacağı üzere kitabı maalesef hiç beğenemedim. Kısaca beğenmediğim şeyleri tek tek anlatacağım; - Hepimizin çok iyi bildiği iki evren olan Harry Potter ve Handmaid’s Tale evrenlerinin harmanlanarak oluştuğu bir kitap. Basılabilmesi için bazı şeyler çıkartılmış ama bence hala çok fazla benziyorlar. Bu yüzden bu bende çok vaov bir etki bırakmadı. Zaten mevcut olan evrenler üzerine kurgulanmış. - İkinci olarak karakterlerin bir çoğu ile asla bağ kuramadım. Sebebi bu kitaba tarafsız bakamıyor oluşum. Mesela bir karakter ölüyor Helena mahvoluyor ama ben üzülemiyorum bile. Çünkü o karakter ile bir bağım oluşmamış, ikilinin arkadaşlığı eski evet ama biz çok az bir kısmını görüyoruz. Şöyle açıklayayım mesela Luke karakteri, şimdi ben bu kişiyi esinlenildiği kişi Harry olarak kabul edersem evet etkilenirim. Ama bu ayrı bir kitap olarak düşünülürse karakter bana hiç yakın hissettirmedi. Aramda hiç bir bağ oluşmadı. - Kitapta çok fazla terim vardı. Normalde asla şikayet etmem ve saygı duyarım. Ama bir süre sonra bana sadece bazı kısımlar yazmak için var gibi geldi. 565. Sayfada son paragrafı anlamak için üç kere okudum. Ve bir sayfa çevirdikten sonra hiçbirini hatırlamıyordum. Yani karşıma sonradan çıksa bile karışıklığından anlamazdım. Maalesef bu durumlar beni baydı. - Linç yemek istemem ama en sevdiğim karakter Helena oldu… erkek karakteri sevemedim. Kız şamar oğlanına döndü. O sevgi dilendikçe bana geldiler. Kızı insan yerine koyan kimse yoktu. Kaine çok ağır şeyler yaşamış ama bilemiyorum benim hoşuma gidecek bir erkek karakter tiplemesi değildi. Baya konuştum kitap hakkında . Dediğim gibi belki de ben fanfic insanı değilim. Kitabı oluşturulduğu evrenlerden ayrı düşünemedim. Onlarla birlikte
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025275 okunma

Yazar Hakkında

SenLinYuYazar · 0 kitap
SenLinYu grew up in the Pacific Northwest and studied classical liberal arts and culture. They started writing in the Notes app of their phone during their baby’s nap time. Their collected online works have garnered over twenty million individual downloads and have been translated into twenty-three languages. They live in Portland with their family. ALCHEMISED is their first novel.