Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alemlerin Rabbi Allah (cc) -bilmek -tanımak -anlamak

Mustafa İslamoğlu

Alemlerin Rabbi Allah (cc) -bilmek -tanımak -anlamak Sözleri ve Alıntıları

Alemlerin Rabbi Allah (cc) -bilmek -tanımak -anlamak sözleri ve alıntılarını, Alemlerin Rabbi Allah (cc) -bilmek -tanımak -anlamak kitap alıntılarını, Alemlerin Rabbi Allah (cc) -bilmek -tanımak -anlamak en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Nimeti idrak etmeyen, nimetin sahibini aramaz. Nimetin sahibini bilmeyen, nimeti fark edemez. İnsan nimetin değerini ne kadar takdir ederse, nimetin sahibinin büyüklüğünü o kadar takdir eder. Tersi de geçerlidir.
Sayfa 122Kitabı okudu
İlahi kudret ve insan iradesi tartışmaları dahi işlevseldir. Kur’an’ın amacı, insan zihnini ve davranışını, Allah karşısında tamamen güçsüz görüp düşülebilecek aşırı ümitsizlik ile, öznel isteklerini ahlâkî buyruk yerine ikame şeklindeki isyan tavrının oluşturduğu ahlâkî sınırlar alanında gerilim halinde tutmaktır. Bu sayede, insanın bu nihilist uçlara gitmesini engellemek ve ona en yüksek ahlâkî düzeyini kazandırmaktır.
Reklam
Çünkü insan duyular yoluyla idrak ettiği konularda bilgi edinebilir. Duyular ötesi ve aşkın olan Allah, zâtını duyular aleminin kavramlarıyla tanıtmıştır. İşte bu nedenle Allah’ı bilmek, tanımak ve anlamak için soru sormaya Allah’tan başlamak, yanlış yerden başlamaktır.
Gaybî hakikatlerde idrakin imdadına iman yetişmezse, idrak haddini aşar. Ne ki haddini aşar, zıddına inkılap eder.
Kur’an, hayatı ibadet kılmak için indi, fakat insanlar onun tilavetini ibadet edindiler. Fudayl b. Iyaz
Reklam
Şirk en büyük zulümdür, çünkü insanın ruhsal bağımsızlık sürecinin önündeki en büyük engeldir.
Allah kuluna zaten yakındı. Sorun, kulun Allah’a yakın olup olmadığıydı.
Kelime-i tevhid, bütün kelimelerin akleden kalbidir. Söz, ruhunu ondan alır. Her kelime, her cümle, her metin ona yakın olduğu oranda değerli bir kelamdır.
Reklam
Allah tasavvurundaki her tür beşerî sapmanın temelinde , ‘uzak Allah tasavvuru’ yattığı için, Kur’an, ‘kuluna şah damarından daha yakın’ bir Allah tasavvuru inşa etmeyi amaçladı.
Allah Rasulü’nün Alemlerin Rabbini bilme, tanıma ve anlama konusunda anahtar niteliğindeki hadisini, “99 kelimeyi ezberleyen kesinlikle cennete girmiştir“ şeklinde anlamak, öncelikle Allah Rasul’ünü tanımamak, sonra Kur’an’ı tanımamak, en nihayet Allah’ı tanımamaktır. Allah’ı tanımamıza yardımcı olmak için ifade buyurulan bir hadisten, Allah’ı tanımayan bir aklın elde edeceği sonuçlar çıkarmak, hayli düşündürücüdür. Hiç şüphe yok ki, cennet ucuz, cehennem de lüzumsuz değildir.
Allah insanın algı dünyasına, zâtıyla değil Esmâ’sıyla nüzûl etmiştir. Çünkü ‘Hiçbir şey, O’na benzemez.’ (42:11)
Hiç kuşkusuz doğru bir Allah inancı, sahih bir Allah tasavvuru üzerine bina edilir. Sahih bir Allah tasavvurunu ise vahiy inşa eder.
Evren okunması gereken açık bir kitaptır ve hiçbir kitap kendi kendisini yazmaz. Nasıl ki her kitabın bir katibi varsa, evren kitabının da bir katibi vardır.
226 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.