Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Alaviydiler hem de Kızılbaş...

Alevi Kimliğini Tartışmak

Haşim Kutlu

Alevi Kimliğini Tartışmak Gönderileri

Alevi Kimliğini Tartışmak kitaplarını, Alevi Kimliğini Tartışmak sözleri ve alıntılarını, Alevi Kimliğini Tartışmak yazarlarını, Alevi Kimliğini Tartışmak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sen münkirsin, sana haramdır bade Bekle ki içesin öbür dünyada Bahsaçma harabi bundan ziyade Çünkü bilmez haram ile helali !
Reklam
Alawi erkanı tepeden tırnağa insana ve yaşama saygıya çıkarılmış bir soylu davettir.
Alawilikteki kutsal değer ocaktır , xanedir ,anadır. Bu ise Alevi gerçeğinin ta kendisidir.
Ana yada kadın , Alawi erkanına göre , doğuran , öğreten , büyüten , besleyen , esirgeyen ve bağışlayan sıfatlarıyla hakkın mekan tuttuğu , vücüt bulduğu XANE’dir ve haktır. Öz yurttur. Vatandır. Cennet adı verilen mekanın ta kendisidir.
Reklam
Henüz Allah ile cihan yok iken Biz onu var edip ilan eyledik Hakka layık hiçbir mekan yok iken Alıp hanemize mihman eyledik Harabi Baba
Ebussuud Efendi fetvası ; temsil ettiği adına , düzenin adaleti ve vijdanı olarak kan kokuyor.
Bugünün eli kanlı zalimleri de aynı , dünyanın mazlumlarına , eşkiya , terörist diyorlar ,kendi eşkiyalıklarını teröristliklerini gizlemenin ve meşrulaştırmanın bir yolu olsa gerek.
Arap İslamının hegemonyası altına girdiğinden bu yana Alawi sürekli ikili tavır içine girmiştir.
Reklam
Alawi kendi öz gerçekliğinden kaçar olduğundan beri , gerçekler hep gözüne çirkin görünmüştür.
Alawilik , eğer iktidar olanların çıkarınaysa; İslamın bir bölüğü , eğer çıkarına değilse ; “ din dışı , sapık bir inanç “ olarak görülebilmiştir. Bu , dün de böyleydi , bugün de böyledir.
“İslam yaratılışa ilişkin verdiği cevapta örneğin 'Kun fe Yekun' derken, Alawi, 'Enel Hak' demektedir. İslama göre bütün bir kainat ve kainatı oluşturan varlıklar, öncesiz ve sonrasız olan, doğmamış, eşi ve benzeri olmayan, sıfatsız ve mekansız olan 'Rab-Allah' tarafından, önceden düşünülmeden, tasarlanmadan, her şey olduğu ve görüldüğü gibi yaratılmıştır. O, 'Kun fe yekun' demiştir, yani 'ol' demiş oluşmuştur. ; Alawi'nin cevabı ise bunun tam tersidir. Ona göre 'varlık ve cihan olmadan önce O vardı'. O bir 'Nur'du ve 'varlık ve cihan o nur deryasında nur'du. Nur kendi kendisini doğurdu. Varlık ve cihan Hak kapısından, yani doğum kapısından gelerek sıfat ve mekan edinen, vücut bulan Hakk'tır. Yani 'Nur'dur. 'Aynayı tut yüzüne bak işte o sensin' Alawi'nin 'Her şey yaratıldı bir noktadan/ Nokta gizlidir esrarı yezdan' derken ifade etmek istediği budur. Bu, yaratılışa ilişkin Alawi cevabıdır ve ölçüdür.”