Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Allah Peygamber Kitap

Hikmet Kıvılcımlı

Allah Peygamber Kitap Sözleri ve Alıntıları

Allah Peygamber Kitap sözleri ve alıntılarını, Allah Peygamber Kitap kitap alıntılarını, Allah Peygamber Kitap en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cennet, gerçekte komünel yaşam; cehennem, medeniyetin sınıflı toplumu olarak düşünülmelidir. Kuranda tümlük içinde bakılınca bu yorum yerli yerine oturur...
Sayfa 325Kitabı okudu
Kur'an herkese, hemen her ayette akılları kullanmayı, iyi işleri öğütler durur. Çünkü peygamber daima aklını kullanır. Kullanmayanları azarlar, onlar adına üzülür ve onlara derinden acır.
Reklam
Son peygamber sözü bundan sonra Allah'ın ve peygamberinin işlerini insanlara devrettiğidir
Marks-Engels de yaşamları boyunca böyle davranmışlardır: Determinizmin teorik, pratik dövüşünde, rahat nefes alıp mutlu olabilmişlerdir; gerisi onlar için boğucu, tiksindiricidir; yolları sıkıntılı, azaplı, işkenceli olsa da onlar için yaşatıcı, yaratıcı, moral fışkırtıcıdır..
“Her şeyde bir hayır vardır”, her olayın olumlu ve olumsuz yanları vardır. Kötü, “şer” bir olayda bile hayır, iyilik olumluluk aramak en azından akılcı bir yaklaşımdır
Barbarlıktan kalma gelenek-görenekle köylülerimizde- esnaflarımızda yaşayan "Batıl itikadlar" kara kedi önünden geçmemek, tırnak kesmemek, salı sallanır, çamaşır yıkamamak, elleri bağlamamak, ayak ayak üstüne atıp dinlenmemek, ateşi erkeğin üflememesi gibi inanışları, islamiyet içine girmiş olsa da, kolayca terkedilmişlerdir. Çünkü
Reklam
Muhammed’in de sıkıştıkça aynı düşünce sentezine, teorisine; Tektanrıya yaslanışı, derinleşmesi bundandır: “Allah bana yeter!”
Hicr Suresi 23 "Ancak biz diriltir, biz öldürürüz, biz kalırız." ( Kalıcı olan sadece tarihsel determinizmin kanunlarıdır, Madde ve mana ondan gelir ona döner.)
Gerçek peygamberler Allah'ın gerçek elçileri oldukları halde veya öyle oldukları için, basit turhallı bir halli insan olduklarını hiçbir zaman unutmayarak ( halktan - halk gibi hem de en yoksul ve en yozlaşmamışları kadar çileli yaşamaktan şeref duyarak) sonsuz hoş görülü Demokratlar olmuşlardır.
Sayfa 276Kitabı okudu
"Tutkular" insanı yeniden ve yeniden öldürüp diriltebilirler. Bu sadece toplumsal değil, aynı zamanda zihinseldir de.
Reklam
İnsan toplumu, içinde doğup geliştiği evreni yorumlamayı bile düşünemeden, doğrudan doğruya doğanın çocuğu olarak geliştiği anda kendisini kutsallaştırma gidişinin beşiğinde bulmuştur.
Es-Selâm: Selâm ve Selâmetin tâ kendisidir. Tarihsel Determinizmde, en çözümsüz problemlerin bile çözümü bulunur. Kanunların yayı her yönde ve canlılıkta kurulmuştur; kendisini dayatıp her engeli aşar.
"Ve lillahi esmail - hüsna fed'uhu biha": "En güzel adlar, Allah-ı Teala'nındır. O'na bu adlarda dua edin!" Bu sıfatlarla yüklü isimler, Kur'an'da ayetlerle yerli yerinde anılarak geliştirilmiştir.... Barbarlıktan medeniyete geçerken, çok tanrı inanışından tek tanrı inanışına da geçiliyordu. Ve bu barbarcıl (tarihsel) devrim
Zilzal [Zelzele] Sûresi, 7 ve 8. ayetler: "Kim bir zerre denli iyilik yapmışsa bulacak onu" "Kim bir zerre denli şerre sapmışsa bulacak onu"... Kur'an'dan yüzlerce yıl sonra, yaşamını tarihsel maddecilikte savaşarak geçirmiş bizim deyişlerimizle, Kur'an ayetlerinin paralelleşmesi tesadüf sayılabilir mi?
İnsan Toplumu adım adım gelişirken bir türlü ulaşamadığı amacı gibi kutsallığını kendisinden bir adım önde geliştirip durdu. Kutsallığını geliştirdikçe ona ulaşacağına tersine kutsallığı kendisinden bir adım öne çıkıyor ve ulaşılmaz bir amaç olarak insanlık kutsallığı (önüne havuç uzatılmış Merkep Efendi gibi ) boyuna koşturuyordu.
408 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.