Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alphonse Mucha

Eugene Muntz

Alphonse Mucha Sözleri ve Alıntıları

Alphonse Mucha sözleri ve alıntılarını, Alphonse Mucha kitap alıntılarını, Alphonse Mucha en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Yoldaşlık, üstün bir hakikatle duvar resmi özellikleri taşıyan eserleri tercih eder."
Sayfa 48 - Salon de la Rose-Croix | Sâr | Joséphin Péladan
"Bu özel, rüya gibi güzelliği tuvale aktarmak imkânsızdır; hiçbir portresi güzelliğinin gölgesini bile taşımaz."
Sayfa 134 - Bernhardt'ın dostu ve hayranı William Graham Robertson, hiçbir portrenin sanatçıyı tam anlamıyla yansıtamayacağına inanıyordu. | Bastien-Lepage'ın yaptığı portreyi "ancak bir karikatür olabilir" diye niteler.
Reklam
Aslında Art Nouveau, Japon, Kelt, İslam, Gotik, Barok, Rokoko gibi pek çok eski ve egzotik üsluptan etkilenmiştir.
Sayfa 96
Vatansever resimler, ender olarak iyi resimlerdir.
Sayfa 242
Elinde sprey boya, bir silüet geçti buradan.
"Aranızda dâhi bir dekoratör var. Duvarlar! Duvarlar! Ona duvarları verin!"
Sayfa 50 - Albert Aurier
"Afiş, artık sadece soylulardan oluşmayan bir topluluk yaratmak için kullanılabilecek yeni ifade araçları konusunda insanları tartışmak zorunda bırakacak. Herkes bunu görebilecek."
Sayfa 3 - Alphonse Mucha
Reklam
Art Nouveau, kendisinden önce gelen Art Deco akımından farklı olarak, ucuz taklitlere ve seri üretime izin vermeyen, şaşaalı ve seçkinci bir üsluptu.
Sayfa 232
"Eğer bir kadın sana yaklaşırsa, onu tekmele!"
Sayfa 206 - femme fatale images in art, in the background of template
Kısa süre sonra, elektrikli ampullerin sıradanlaşacağından korkup Marie Curie'den kendisini radyoaktif hale getirmesini istedi; böylece kabloların ve prizlerin yardımı olmadan karanlıkta parlayabilecekti. Loie Fuller, Raoul Larche'ın zarif Art Nouveau lambalarıyla ve Toulouse-Lautrec'in biraz alaycı taşbaskılarıyla ölümsüzleşmişti.
Sayfa 218Kitabı okudu
1892'de başlayan Simgeci "Salon de la Rose-Croix"nın manifestosunda "Sâr" Joséphin Péladan şöyle yazmıştı: "Yoldaşlık, üstün bir hakikatle duvar resmi özellikleri taşıyan eserleri tercih eder." Edvard Munch'un "Yaşam Frizi" ve Gauguin'in düz, stilize tuvalleri "fresques manquées" [eksik freskler] olarak nitelenebilir.
Reklam
Afiş sanatı, 19. yüzyılın sonlarında renkli baskı tekniklerin gittikçe daha karmaşık biçimde kullanılmasıyla ve Japon ağaç baskılarının etkisiyle gelişti. Japon ağaç baskıları, Amerikan donanmasının 1853 yılında Japonya'yı uluslararası ticarete açılmaya zorlamasından sonra gittikçe artan sayılarda Batı'ya geldi.
Sayfa 116Kitabı okudu
"Bruant bir sanatçı değil mi? O zaman neden gaz lambalarının ve başka reklamların yanında, duvarda duruyor? Böyle komşuları olmasından memnun mu?"
Sayfa 126 - La Vie Parisienne
Simgeciler 19. yüzyıl ortalarında egemen olan, Gerçekçilikte ve duyularla algılananların nesnel olarak kayda geçirilmesine dayanan İzlenimcilikte ifade bulan materyalist ve pozitivist düşüncelere karşı tepki duyuyorlardı.
Sayfa 74