Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dini Metinlerin Anlaşılması ve Yorumlanması

Anlam ve Yorum

Tahsin Görgün

Anlam ve Yorum Hakkında

Anlam ve Yorum konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Hıristiyanlığın; kitab'a ve hitab'a dayalı değil, Hz. İsa'nın kendisine dayalı bir "olay" olmasından ötürü, bu düşünce geleneği kendisini bu "olay"ı anlatan metinleri "yorum"layarak kurmuştur. İslâm ise; bir "yorum" değil, "sadık haber"e dayalı bir din olarak, kitab'a/hitab'a/anlam(ay)a yönelik bir bağ/rabıta gerektirir. Hristiyanlığın inşâ sürecindeki tarihsel konumunun/biçiminin doğal bir türevi olarak ortaya çıkan Hermeneutik, Semantik, Analitik ve Yapısalcı düşünce disiplinleri, klasik İslâm dünyasının anlam haritasında tam bir karşılık bulamaz. Zira İslâm'da ilahî hitap ve kitap pasif bir "yorum nesnesi" olarak değil, aktif bir "durum öznesi" olarak vardır. Tahsin Görgün'ün Anlam ve Yorum kitabı yukarıda belirtilen durumu Batılı entellektüeller üzerinden örneklendirerek anlatan ve ve klasik İslâm düşüncesinin yapısıyla mukayese eden; ve asıl olarak burdan hareketle Kur'an'ı rasyonalist bir şekilde yorumladığını iddia eden "yorumculara" haddini bildiren, sınırlarını işaret eden önemli bir metin.
Tahmini Okuma Süresi: 6 sa. 19 dk.Sayfa Sayısı: 223Basım Tarihi: Kasım 2016Yayınevi: Külliyat Yayınları
ISBN: 9789755748269Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 40.0
Erkek% 60.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Tahsin Görgün
Tahsin GörgünYazar · 7 kitap
İlahiyat profesörü, araştırmacı yazar. 1961 yılında Sivas’ta doğdu. Sivas İmam-Hatip Lisesini bitirdikten sonra Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde lisans eğitimi yaptı (1984).‘Elmalılı Hamdi Yazır’ın Görüşleri ve İlim Felsefesi’ başlıklı bir bitirme tezi hazırladı. 1985 yılında Türkiye Diyanet Vakfının burslu öğrencisi olarak Almanya’ya gitti; Berlin Freie Universitaet’de Sprache, Handlung und Norm (Dil, Davranış ve Hüküm) başlıklı tezi ile Fıkıh Usulü ve Felsefe doktorası yaptı. 1995 yılında Türkiye’ye dönerek İSAM’da araştırmacı olarak çalışmaya başladı. 2004 yılında doçent oldu. Almanya’da bulunduğu süre içinde orada yaşayan Türklerin dini, pedagojik ve toplumsal meseleleri ile ilmi olarak ilgilendi. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi’nde (İSAM), araştırmacı ve yönetim kurulu üyesi olarak çalışmalarını sürdürmekle birlikte, Almanya’da Frankfurt Goethe Universitesinde misar hoca olarak görev yaptı. Temel ilgi alanları, Fıkıh Usulü, Osmanlı dönemi ve Meverâünnehir ağırlıklı olmak üzere İslam Düşüncesi Tarihi; Felsefenin Dil, Bilgi, Ahlak, Tarih, Siyaset, Bilim, Toplum gibi muhtelif konuları yanında Kur’an araştırmaları; Osmanlı-Batı ilişkileri ve Osmanlı’nın Batı’ya tesiri; bu çerçevede Batı felsefesi tarihi; Alman İdealist Felsefesi ve Hermeneutik’tir. Bunların yanında Avrupa Birliği sınırları içinde yaşayan Müslümanların meseleleri ile Çağdaş Türk ve İslam Düşüncesi, hem mevzu olarak hem de iştirak alanı olarak ilgi alanının merkezinde bulunmaktadır. Arapça, Almanca, İngilizce ve Fransızca bilmektedir. Üzerinde çalıştığı projeler: İbn Haldun’un Toplum Metaziği, Avrupa’nın Sosyo-Politik Oluşumunda Osmanlı Tesiri, İmam Şai’nin Düşünce Sistemi ve İslam Düşüncesi İçindeki Yeri, Abdülaziz el-Buhari’de Anlam Kavramı, Osmanlı Medresesinde İlim ve Eğitim Anlayışının Felse Temelleri, Nizâm-ı Alem Kavramı; Kadı Abdülcebbar’ın Düşünce Sistemi; Hermeneutik ve Dil Felsefesi, İslam ve Batı Medeniyetlerinin Mukayesesi (bilgi, varlık, toplum ve siyaset anlayışları açısından)