Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Aşkın Diyalektiği

Afşar Timuçin

Aşkın Diyalektiği Sözleri ve Alıntıları

Aşkın Diyalektiği sözleri ve alıntılarını, Aşkın Diyalektiği kitap alıntılarını, Aşkın Diyalektiği en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fahişeler genelde erkek düşmanı olarak görünürler: onları bu duruma kendi seçimleri değil de erkeklerin doymak bilmez cinsel arzuları düşürmüştür. Onlar kendilerini genelde erkek kurbanı olarak görürler. Çok zaman topluma ilgisiz ve yasaya olabildiğince saygısız davranırlar. Aileyi hafife alırlar, evli kadınlarla alay ederler, çok zaman değer adına ne varsa hor görürler. Cinsel ilişki onlar için tümüyle anlamsız, içi boşaltılmış ilişkidir. Hatta cinsel ilişkiden en küçük bir haz duymamaya özen gösterirler. Müşteri onlar için para kaynağıdır ama aynı zamanda gülünç ve tiksinti verici bir varlıktır.
Aşk bir yoldan çıkmadır, yoldan çıkarken görenekierin hatta alışkıların çizdiği çerçevelerin dışına çıkmadır. Tek ölçüt sevgili olunca ya da tek deger sevgili olunca onun dışındaki her şey geriye itilir ya da sıradan- lıga indirgenir.
Reklam
adınsı olmamak, erkek olmak ama her koşulda erkeksi olmamak gelişmiş insanın harcıdır.Kendini bilen hiçbir kadın toplumsal yaşamda kadın değildir, kendini bilen hiçbir erkek toplumsal yaşamda erkeksi gösterilere kalkmaz. Ancak basit ya da bayağı insanlar cinselliklerini gündelik yaşama yaymaktan geri durmazlar. Bir de üçüncü cins vardır ki her gün insan hakları adına kendini biraz daha yasallaştırarak varlığını benimsetmeye doğru gitmektedir.
Kadınla erkek birbirleriyle yarışırlar ve kadına karşı erkeği ve erkeğe karşı kadını savunmak geriliğin koşulladığı boş bir eğlencedir. Gerçekte kadın olarak kadın da erkek olarak erkek de iki ayrı boşluğun simgeleridirler. Büyük insanın karşısına çocugu koyuşumuz gerçekte iki ayrı bozulmuşluğa karşı arılığı ve duruluğu savunuşumuzdur. Çocuk eşsizdir, çocuk gerçek bilgedir, çocuk arayandır, dünyaya yarar değerlerinin dışında yönelendir.
Cinsel yönelimin basit biçimleri avucunun içine alma yöntemlerini gerekli kılar. Bu yalnızca cinsel bir tutum değil aynı zamanda toplumsal-iktisadi bir tutumdur. Daha doğrusu burada cinsellik toplumsal-iktisadi çıkariara açılır, örneğin iyi koca bulma tasarısına açılır. Gerekçe hazırdır: önemli olan anlaşmak, sevgi gibi aşk gibi şeyler boş şeylerdir, nikah önemlidir, “nikahta keramet vardır ",
Kendisine sunulacak gerekçelerin hiçbirine aldırmaz. Her türlü doğru yolun düşmanı gibi davranır. Aşık tartışmaz yalnızca savunur. Aşkın iç düzenini oluşturan tutarlı diyalektik ilişki dışa yönelmede bitip gider. Dış sözkonusu olduğunda yalnızca içten dışa bir karşı koyma yönelimi sözkonusudur.
Reklam
Kim ne derse desin insan doğada bir şeylerle oynuyor ama onu kökten değişikliğe uğratmak gibi bir işe kalkışmayı düşünmüyor, böyle bir şeye gücünün yeteceğini düşünmüyor.
Toplumda onurlu kişileri yanyana getiren özgür cinsel yaşam olasılıkları arttıkça ve elbette toplumlar daha üst bir kültür düzeyine ulaştıkça fahişelik bugünkü yaygınlığını yitirecektir.
1.000 öğeden 811 ile 820 arasındakiler gösteriliyor.