2000 yıl öncesinden, kitabın yazıldığı döneme göre aşkın türlü hallerini konu alan, bol dipnotlu (iyi ki öyle), mitolojili, anlaması zaman gerektiren şiir kitabı. Vaktiyle beş kitap olarak yazılmış sonra ne olduysa Ovidius bunları üçe indirmiş. Hatta bu durum, girişte, kitabın ağzından esprili bir dille şöyle ifade edilmiş: "Az önce Naso'nun beş kitapçığı olan biz, üç taneyiz; bu eseri, öncekine tercih etti yazar artık bizi okumak için hiç keyfin olmasın diye ama iki kitapçık çıkarıldığı için hayli hafif olacak cezan." İnsanın, "tüm cezalar böyle olsun" diyesi geliyor. Ovidius'un Aşk Sanatı isimli kitabını daha çok beğensem de Aşklar da okuması eğlenceli bir kitaptı.